گردهمایی پیرغلامان حسینی در نصف جهان

پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامانحسینی از فردا 22شهریورماه لغایت ۲۴ ماه جاری به میزبانی استان اصفهان برگزار می‌شود.

در این اجلاس بیش از 1000 پیر غلام از ۵ قاره جهان شرکتمی‌کنند.

همچنین در بخش بین‌الملل این اجلاس از ۳۰ کشور جهان ازجمله سوریه، انگلستان، افغانستان، بحرین، شیلی، آرژانتین، مالزی، آذربایجان و... دعوت‌شده که امروز به ایران سفرمی‌کنند.

گفته می‌شود رهبران کلیساهای کاتولیک، رهبران اهل تسنن در کشورهای مختلف و اقلیت‌های مذهبی ازجمله مهمانان برجسته خارجی پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامانحسینی هستند همچنین از مفتی اعظم سوریه، شیخ حسون مهمان ویژه این دوره است.

براساس این گزارش طی این اجلاس 2 روزه، از 103 پیر غلام حسینی تجلیل می‌شود.

حضور پررنگ خدام حسینی با قومیت و ملیت‌های مختلف سبب شد که سهم ویژه پیر غلامان حسینی از آیین تجلیل 15 نفر باشد که کشورهایی ازجمله سوریه، عراق، هندوستان، آلمان، انگلستان، عمان، یمن، ترکیه، روسیه و... را شامل می‌شود.

همچنین شعار پانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی «هیئت‌های حسینی، منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی» اعلام‌شده است.

لازم به ذکر است که برای تجلیل از پیر غلامان حسینی ۱۲ معیار مطرح‌شده که بخشی از آن سن بالای ۷۰ سال، تألیف کتاب، حفظ بیش از ۲ هزار بیت شعر و توجه به منویات مقام معظم رهبری، تقیّد به اصول و اصالت مداحی، هیئت دار و مردمی بودن، سابقه ۴۰ سال خدمت در آستان امام حسین (ع) و ... است.

چهاردهمین اجلاس پیر غلامان و خادمان حسینی سال گذشته به پرچم‌داری استان هرمزگان برگزار شد.
همچنین شانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی سال آینده در استان لرستان برگزار می‌شود، استاندار لرستان در مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس در اصفهان، پرچم را تحویل می‌گیرد.