بیمه شدن 1500 نفر از فعالان قرآنی

در جلسه‌ای که در روز دوشنبه (١٧ مهرماه) در محل معاونت قرآن و عترت و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌ها و معاونت صندوق هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، صندوق اعتباری هنر نسبت به بیمه ۱۵۰۰ فعال قرآنی باقیمانده سهمیه معاونت قرآن و عترت اعلام آمادگی کرد.

خسروی ضمن اشاره به اینکه تا کنون در مراحل مختلف ٢٢٥٤، ١١٣٤ و ٤٩١ فعال قرآنی بیمه شده شده‌اند افزود: پیش از این در تفاهم نامه‌ای که میان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر موظف به بیمه فعالان قرآنی و اعطای تسهیلات با نرخ بهره پایین گردید.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که تا کنون تحت پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند، به دلیل نقص عضویت در صندوق بوده است، طی دوماه اخیر حدود ٢٨٠٠ فعال قرآنی تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و تا آخر پاییز ١٥٠٠ نفر به صندوق اعتباری هنر معرفی خواهند شد.

«خسروی» در خاتمه بیمه فعالان قرآنی توسط صندوق اعتباری هنر را نشانه توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به آنها دانست و اعلام کرد: توجه به فعالان قرآنی و فراهم سازی امکانات برای آنها و اینکه توسط صندوق اعتباری هنر بین قشر هنرمند، روزنامه نگار و ... تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند این امر کمک بزرگی به فعالان قرآنی که عمر و جوانی خود را در راه گذرانده‌اند و تامین آینده آنان خواهد بود.