واژه اربعین چندبار در قرآن آمده است؟
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس امور دینی،در خصوص شبهات تاریخی اربعین و سانسور‌های خبری شبکه‌های غربی گفت: در پاسخ به شبهه افکنان تاریخ اربعین باید اینگونه گفت؛ واژه اربعین ۴ بار در قرآن کریم آمده است و در این باره نزدیک به ۲ هزار روایات از پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) داریم. تاکنون درباره اربعین حسینی  شبهات تاریخی زیادی گفته شده اما این واقعه تاریخی در صدر همه اربعین‌های معصومین و اسرای کربلا قرار دارد.
 
این سخنران و کارشناس مذهبی ادامه داد: همراه آنان شخصیت برجسته تاریخی مانند جابر ابن انصاری که خود از صحابه سِر رسول خدا (ص) بود، بر مزار شهدا آمد. انصاری سوابق درخشانی را در ۹ جنگ مهم پیامبر (ص) داشته و علمای اهل سنت نیز حضور جناب جابر ابن انصاری را تایید کرده و برای او ارزش و جایگاه قائل هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی، در خصوص بازتاب پیاده روی اربعین در رسانه های غربی، بیان کرد: جلوی تابش خورشید را با دست نمی‌شود گرفت، امام حسین (ع) به قدری مبتنی بر حق است، که نیازی به شبکه های غربی نیست و در جهان به وضوح روشن است.
 
وی با بیان روایتی از امام صادق (ع)، تصریح کرد: «بکت الانس و الجن و الطیر و الوحش حتی ذرفت دموعهاتا؛ گریه کردند آدمیان و جنیان و مرغان و وحشیان تا اینکه اشک هایشان جاری شد». مظلومیت و قیام عاشورا و امام حسین (ع) قابل کتمان نیست و با عدم بیان و پخش رسانه‌ها، چیزی از عظمت و بزرگی راهپیمایی اربعین حسینی کم نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی در پایان یادآور شد: خود سید الشهدا (ع)، راه را با روشنی باز می‌کند. اصلا آقا عبدالله الحسین (ع) غیر ارادی جهانیان را به خود جذب می کند و نیازی به یک یا دو رسانه نیست.