خواب حاملگی چه تعبیری دارد؟

امام صادق (ع) فرمود: «درباره خواب دیدن‌ها بیندیش، خداوند راست و دروغ آن را با هم در آمیخته، چرا که اگر همه آن خواب دیدن‌ها، راست باشد، همه انسان‌ها پیامبر خواهند شد، و اگر همه دروغ باشد، بیهوده و بى‌فایده خواهد گردید»

زن باردار به خواب دیدن روبه روشدن با غم و اندوه است. همچنین دیدن بارداری و یا حاملگی در خواب نشانه تلاش فرد برای رسیدن به موقعیت و امکانات بیشتر است.

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق (ع)

تعبیر خواب نوزاد پسر امام صادق (ع) می‌فرمایند: «اگر زنی ببیند که پسر زایید و در همان لحظه پس از تولد با آن پسر حرف زد، یـعـنـی از دنیا می‌رود (دفع بلا و گرفتاری).»

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

ابن سیرین می‌گوید: «اگر بیند که شکم او بزرگ شده بود، چون زن باردار، دلیل کند که او را مال و نعمت دنیا حاصل گردد و هر چند که شکم بزرگ‌تر بیند، مال دنیا بیشتر بود.»
 
ابن سیرین می‌گوید: «اگر در خواب ببینی دختری زاییده و به دنیا آورده‌ای، تعبیرش این است که فرزند پسر به دنیا می‌آوری، امام صادق (ع)می‌فرمایند: تعبیرش این است که از نسل تو فرزندی به دنیا می‌آید که بزرگتر خانوادۀ خودش می‌شود.»

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی گوید: «دیدن زن حامله در خواب رو به روئی با گناه و بار غم است. اگر در خواب ببینید که همسرتان حامله شده است تکلیفی شاق و سنگین بر شما محول می شود، که انجامش دشوار و قبولش نامطلوب است که دوست ندارید آن کار را انجام بدهید و اگر هم به اجبار و تکلیف بخواهید بسیار سخت و توان فرساست. اگر احیانا در خواب احساس کنید که خودتان حامله شده اید غمی برای شما می‌رسد که به اندازه حمل جنین طول می‌کشد البته این تعبیر برای زنان است. اگر در کوچه ببینید که زن حامله‌ای می‌گذرد خبر ناخوشایندی به شما می‌رسد.»

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: «اگر زن «پادشاه» در خواب ببیند که دختر زاییده است، یـعـنـی پادشاه گنج پیدا می‌کند و اگر مردی در خواب ببیند که خودش دختر زاییده است، یـعـنـی غمگین و ناراحت می‌شود (دفع بلا و گرفتاری).»