پیشنهاد آیت الله مجتهدی به کسانی که می خواهند به خواستگاری بروند

امام صادق(ع): هنگامی که همسرت به خانه آمد، دست روی پیشانی او بگذار و رویت را به قبله کن و بگو: «بارالها، امانتت را گرفتم و با کلمات تو، آمیزش با او را برخود حلال کردم و اگر فرزندی از او به من دادی، آن فرزند را مبارک و سالم قرار بده و شیطان را در او شریک مگردان.»

آیت الله مجتهدی تهرانی گفتند: مستحب است که انسان قبل از اینکه به خواستگاری برود و عروس معین شود، دو رکعت نماز بخواند و بعد از خواندن نماز، این دعا را بگوید: «اللهم انی ارید اتزوج ...»؛ خدایا من اراده کردم ازدواج کنم و زن بگیرم، خدایا یک زن خوب نصیب من شود که با نان و ماست من هم بسازد. حواسش به ماشین و طلا و...نباشد. عفیف باشد، با برادر شوهرش شوخی نکند، با نامحرم حرف نزند. هم خودش را حفظ کند و هم مال مرا حفظ کند و روزی اش فراوان باشد و یک اولاد خوب هم نصیب من کن که هم در زمان حیاتم فرزند خوبی باشد و هم بعد از من خلف صالحی باشد.

ایشان افزودند: بعضی خانم ها خوش روزی هستند، شوهرشان تا قبل از ازدواج چیزی نداشته، اما از روزی که با این خانم ازدواج کرده، دارا شده است. قدم زن برایش خوب بوده و برکت هم داشته است.

آیت الله مجتهدی در پایان گفتند: نقل شده که طلبه ای دلش می خواست ازدواج کند، به همین خاطر به حرم حضرت امیرالمومنین علی (ع) رفت، اما خجالت کشید که بگوید زن خوب می خواهم، گفت: «یا امیرالمومنین، از خدا بخوه که یک اولاد خوب نصیب من شود.»، بعد از مدتی ازدواج کرد و بچه دار شد، اما زنش هنگام زایمان از دنیا رفت، و یک روز به حرم آمد وگفت: « شما خانواده کنایه متوجه نمی شوید. من آن روز خجالت کشیدم که بگویم زن می خواهم، گفتم یک اولاد صالح می خواهم.»