تاثیر تربیت عملی بر کودکان از زبان قرآن

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی  درباره تربیت مناسب کودکان گفت: تربیت قولی و عملی هر دو در تاثیرگزاری بر فرزندان موثر است. خدا در قرآن کریم می فرماید تربیت عملی نتیجه بسیار زیادی در فرزندان دارد. 

وی در همین راستا افزود: قرآن سرزنش می کند که چرا چیزی که خودتان عمل نمی‌کنید برای دیگران توصیه می کنید؟ پس نتیجه این است که توصیه و رفتار مناسب به شکل عملی راحت تر و تاثیرگزارتر است.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به رابطه تربیت قولی و عملی با نماز اظهار کرد: پدر و مادر وقتی در خانه نماز می‌خوانند و مقید به نماز هستند فرزند عمل آن ها را می بیند، مهر برداشته و به نماز می ایستد ولی اگر هزاران بار به فرزند گفته شود که نماز بخوان و خودشان اطرافش نباشند اثر مثبت زیادی در بچه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی خاطرنشان کرد: بچه‌های زیادی داشتیم که به مسجد می آمدند اما ناگهان مسجد را  ترک کردند که دلیل آن این است که کسی با آن ها برخورد بد کرده به همین خاطر کودک دلخور شده و دیگر به مسجد نمی آید. باید مومنین متحمل داشته باشند که اگر کودکان گریه یا شلوغ کردند حواسشان به آنها نباشد بلکه به خدا باشد.