الگوبرداری از زندگی حضرت زهرا(س) ناهنجاری‌ها را کاهش می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین حجت الله یزدان دوست درباره شخصیت حضرت فاطمه (س) و تاثیرگذاری آن گفت: قطعا اگر میراث گرانقدر حضرت زهرا(س) یعنی سبک زندگی فاطمی اعم از اخلاق، منش و همسرداری در خانه های ما نهادینه، الگوبرداری و حفظ شود، شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه خواهیم بود.

وی در همین راستا افزود: منش، گفتار و رفتار بانوی بزرگوار اسلام باید سرلوحه زندگی خانواده ها قرار گیرد. مقام معظم رهبری بر سبک زندگی اسلامی، قرآنی و دینی تاکید دارند و تلاش در عملی کردن سخن ایشان قطعا راهگشا خواهد بود و از معضلات و ناهنجاری های بسیاری که در جامعه و سر راه افراد قرار دارد کاسته می شود.

این کارشناس علوم قرآنی به وجود الگوی فاطمی و غفلت در میان مردم اشاره و اظهار کرد: حقیقتا نتوانستیم حضرت فاطمه زهرا(س) را که الگوی گذشتگان و حال است به جامعه معرفی کنیم. سبک زندگی اسلامی این بانوی بزرگوار در جامعه نهادینه و ارزش های فاطمی بیان نشده است. در تربیت نسل جوان برای الگوبرداری از سبک زندگی حضرت فاطمه(س)  موفق نبوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین یزدان دوست توضیح داد: هیات ها، روحانیون و تشکل های دینی و مذهبی باید برنامه های کمی و کیفی در ایام فاطمیه برگزار کنند. می توان دوره های فشرده کارگاهی در قالب کلاس های آموزشی و کارگاهی سبک زندگی فاطمی برای خانواده ها تشکیل داد و برای تغذیه فکری و تبلیغ سیره عملی حضرت زهرا(س) تلاش شود. باید اعتباراتی منظور شده و از چهره های تاثیرگذار، شاخص و مجرب استفاده کرد تا به نتیجه دست یافت و شاهد نتیجه موثر در ایجاد سبک زندگی فاطمی در جامعه بود.