تدارک ویژه برای ایام رحلت عبدالعظیم حسنی(ع)

مصطفی آجرلو مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) درخصوص تشریح برنامه های آستان حرم عبدالعظیم در شب و روز رحلت آن حضرت گفت: در ایام رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آستان مقدس این حضرت میزبان هزاران زائری است که برای اقامه عزاداری به حرم مطهر مشرف می شوند، به همین مناسبت ویژه برنامه های سخنرانی و عزاداری در شب و روز رحلت عبدالعظیم  حسنی با حضور عزاداران در صحن های مختلف این آستان برگزار می شود . 

وی در ادامه با اشاره به همزمانی رحلت حضرت سیدالکریم (ع) با شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) بیان کرد: ایام رحلت عبدالعظیم حسنی (ع)، امسال مصادف با نوزدهم شوال و هشتم تیر ماه است. به همین مناسبت و مقارن شدن رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) با حضرت حمزه سیدالشهدا (ع)، مراسم شب رحلت از ساعت 19:30 با برگزاری آیین تعویض پرچم آغاز می شود و پس از آن مراسم جمع خوانی خدام با حضور زائران  و جمعی از هیأت مذهبی را خواهیم داشت.

مدیر کل روابط عمومی و تبلیغات آستان حرم عبدالعظیم حسنی (ع) افزود:در این مراسم میزبان 400 نفر از مداحان آستان حرم حضرت معصومه (س)، شهر قم و عتبات متبرکه کشورمان خواهیم بود.

اقامه نماز جماعت توسط آیت الله محمدی ری شهری

آجرلو در ادامه برگزاری مراسم های شب رحلت اظهار کرد:مراسم های شب رحلت با اقامه نماز جماعت توسط آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی (ع) شروع می شود و پس از آن با سخنرانی حجت الاسلام فرحزاد و قرائت زیارتنامه و مرثیه سرایی به اتمام می رسد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم هیئت نوباوگان حسینی (ع) ویژه کودکان 5 تا 10 سال ادامه داد: ساعت 18 روز پنجشنبه مراسم نوباوگان حسینی (ع) در دومین سال خود توسط نوجوانان پسر و دختر در صحن اندیشه جوان برگزار می شود.

مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات آستان حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با تاکید بر اینکه حرم در شب های جمعه (پنجشنبه ها) تا نماز صبح فردا (روز جمعه) باز است، ادامه داد: ما در شب رحلت خدمات رسانی و برنامه های ویژه‌ای چون خدمات اورژانس، اننظامی و ...را برای زائران در نظر گرفته‌ایم، و از همین جا از همه مردم برای حضور در این مراسم عزاداری دعوت می کنیم.