ضریح حضرت رقیه (س) به تهران منتقل شد

پس از پاکسازی داعش در سوریه و ایجاد امنیت در این منطقه به دست مدافعان حرم، برخی از عاشقان سفر به این سرزمین، به حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) مشرف شدند.

حرم حضرت رقیه (س) در شمال غربی محله قدیمی دمشق و کنار باب الفرادیس، به مساحتی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که ۶۰۰ مترمربع آن مساحت فضای باز و باقی زیربنا است و در قسمت جنوبی ساختمان مسجدی به وسعت ۸۰۰ متر مربع ساخته شده است. همچنین مساحت حرم و رواق‌هایش در بنای جدید حدود ۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع است.

با توجه به ایجاد امنیت در شهر دمشق، ستاد بازسازی عتبات نیز اقدامات بازسازی و توسعه آستان حضرت رقیه (س) را اجرایی کرده است، به طوری که در سفر اخیر حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات، بازسازی ضریح این حرم مقدس در دستور کار قرار گرفت.

بخشی از ضریح حضرت رقیه (س) با چوب و پارچه‌های سبزرنگ بسته شده بود تا بازسازی شود که در روز‌های گذشته این ضریح برای بازسازی کامل به تهران منتقل شده است تا توسط هنرمندان کشورمان و به همت خیران ترمیم و پس از تکمیل، مجدد به سوریه منتقل شود.

علاوه بر این، توسعه حرم مطهر حضرت رقیه (س) نیز یکی دیگر از برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات به شمار می‌رود. البته به دلیل سنگی بودن بخش زیرین حرم مطهر، توسعه این صحن در بخش طبقات با مشکلاتی روبرو بود، بر همین اساس مقرر شد تا توسعه در سطح صورت گیرد.

با توجه به اینکه بسیاری از فضای موجود توسعه حرم حضرت رقیه (س) شخصی است، برای توسعه این حرم ابتدا باید فضای اطراف خریداری شود. بر همین اساس توسعه حرم حضرت رقیه (س) نیازمند زمان است و در سال جاری امکان تحقق آن وجود ندارد.