اعزام 700 نفربه زیارت امام رضا(ع) از عواید موقوفات

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل گفت: در راستای اجرای امینانه نیات واقفین، ششمین دوره« طرح زائرین حرم رضوی» از محل عواید موقوفات مرتبط، طی دو دوره 9 تا 12 و 17 تا 20 آذرماه برگزارمی گردد.

وی افزود: 696 نیت در خصوص کمک به زوار امام رضا(ع) در کشور وجود دارد که عواید آن صرف افرادی می‌شود که قادر به تأمین هزینه سفر به مشهد مقدس نمی‌باشند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عادل خاطرنشان کرد: اولویت در اجرای این طرح با افرادی است که ساکن نقاط محروم بوده و همچنین شهروندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف با اشاره به شرایط افراد منتخب برای اعزام گفت: افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند و توان مالی لازم را هم ندارند، خدام ثابت و افتخاری هیأت امنای بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی 20 سال گذشته به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشده‌اند، افراد واجد شرایط اعزام هستند.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، پاسخگویی به سؤالات شرعی، توزیع بسته‌های فرهنگی و اهدای سوغات به زائرین از دیگر برنامه‌های فرهنگی در طول برگزاری طرح می‌باشد.

حجت‌الاسلام عادل یادآور شد: بیشترین فراوانی موقوفات طرح زائرین رضوی در استان تهران و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و اردبیل است.