به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا،كانكو آكيو با مراجعه به اداره ارتباطات اسلامي و امور زائرين غيرايراني آستان قدس رضوي در سن ۵۱ سالگي با به زبان آوردن شهادتين از دين مسيحيت به دين مبين اسلام مشرف شد و نام فاطمه را براي خود برگزيد.

وی درباره علت تشرفش به دین اسلام گفت: در سفر خود طی چند سال گذشته به ایران در ایام محرم و مشاهده هیات‌های عزاداری و شعائر دینی در خیابان‌ها، نسبت به دین اسلام علاقه‌مند شدم.

این تازه مسلمان که بیش از دو سال مشغول تحقیق و بررسی درباره دین اسلام بود، اظهار کرد: دین اسلام کامل‌ترین دین در میان ادیان الهی می‌باشد و در اسلام برای رسیدن به سعادت جاودان و آرامش دستور عمل‌های مناسب آمده است.

وی افزود: با توجه به این‌که بارگاه منور رضوی جزء مقدس‌ترین اماکن مذهبی جهان است، این مکان را بهترین فضا برای تشرف به دین اسلام دریافتم و با تشرف به دین مبین اسلام در این فضای ملکوتی احساس آرامش و تولدی دوباره دارم.

«آکیو» با اشاره به ضرورت حجاب و پوشش مناسب اسلامی برای زن‌ها گفت: حجاب نه تنها مانعی برای حضور زن در جامعه ایجاد نمی‌کند، بلکه این پوشش و حجاب، موجب کامل شدن شخصیت وجودی او نیز خواهد شد.

همچنین معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: از سوی این معاونت یک جلد کلام‌الله مجید و کتاب‌هایی درباره اصول اعتقادی اسلام و مذهب شیعه و بسته‌های فرهنگی و متبرک به تازه مسلمان‌ها اهداء می‌شود.

حجتالاسلام والمسلمين حسيني اظهار كرد: با هماهنگيهاي صورت گرفته از سوي معاونت تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي يكي از استادان حوزه به تبيين احكام، اصول و فروع دين اسلام و ويژگيهاي شخصيتي پيامبر عظيمالشان(ص) و امامان معصوم(ع) براي اين تازه مسلمانها ميپردازد.