روحانی جهادگر از اقدامات جهادی در «امام‌زاده عبدلله» می گوید

آرامگاه امامزاده عبدالله شهر ری از مراکز عبادی متعلق به دوران صفوی - قاجاری است، بنای این بقعه که در خیابان فداییان اسلام، سه راه ورامین قرار دارد به قرن یازدهم هجری می‌رسد.

آرامگاه امامزاده عبدالله (ع) شهر ری محل دفن بسیاری از مشاهیر ایران از جمله سردار شرفی‌ بدر، خاندان مفخم، پورممتاز، حسن وحیدی‌ دستگردی شاعر، مهدی برکشلی، نیما یوشیج، عمادالکتاب، یداالله سحابی، عبدالحسین تیمورتاش، شیخ خزعل و سه دانشجوی کشته شده در تظاهرات ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی، مصطفی بزرگ‌نیا)، عباس مسعودی موسس روزنامه اطلاعات، خاندان ماهرالنقش، محمدعلی باباییان، آیت الله لشکری و دو تنی که در ترور نافرجام شاه در سال ۴۴ به ضرب گلوله کشته شدند، است.

همچنین در گوشه و کنار این محوطه آرامگاه های خانوادگی زیادی مشاهده می‌شود که هنوز معماری دوران پهلوی و قاجاری در برخی از آن‌ها پابرجاست.

پس از اقدامات جهادی انجام شده در این بقعه متبرکه از سوی یک روحانی جهادگر، خبرگزاری تقریب طی گفت‌وگویی‌‌ با حجت‌الاسلام علی منصوری درباره اقدامات جهادی وی‌ در آرامگاه امامزاده عبدالله (ع) شهرری پرداخته است.

حجت‌الاسلام منصوری درباره اقدامات صورت گرفته اظهار داشت: این اقدامات از مجموعه وظایف اصلی مجموعه ما بوده است که به عنوان وظیفه و براساس فرمایشات و دستورات مقام معظم رهبری در حیطه کاری خود باید به نحو احسن انجام داده شود.

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه امام زاده عبدلله دارای یک موقعیت مکانی خاصی از نظر تاریخی و مذهبی است گفت: از مهم‌ترین اقدامات، محوطه‌سازی این آرامگاه است که به دلایل مختلف متاسفانه کار متوقف شده بود و آن طور که باید پیگیری نشده و نارضایتی مردم از این بارگاه معنوی را در پی داشت.

وی تصریح کرد: از زمانی که در این مدت کوتاه 20 روزه بنده در خدمت این بارگاه معنوی و مردم عزیز این منطقه هستم، با تمام توان نیرو‌های جهادی و پیمانکاران خود را به کار گرفته و بسیج کرده‌ایم تا نظارت و رسیدگی کافی به اقدامات به خوبی انجام شود.

فعالیت روزانه 5 تیم در حیاط بارگاه و محوطه اهل قبور

وی با اشاره به اینکه ما پیگیر بازسازی این بارگاه ملکوتی هستیم گفت: در حال حاضر 5 تیم به صورت روزانه به فعالیت و خدمت رسانی در حیاط بارگاه و محوطه اهل قبور مشغول هستند که قسمت سنگ فرش ورودی آستان مقدس را تا قبل از ایام 22 بهمن به پایان برسانند.

حجت السلام منصوری اظهار داشت: این اقدمات در طی مدت زمان کوتاهی که آغاز شده درحالی است که در یک سال گذشته انجام نشده بود از این رو این اقدامات جهادی گروه مستقر، رضایت بسیار بالای مردم این منطقه را نسبت به اقدامات جهادی و مدیر این مجموعه را در پی داشته است.

وی با اشاره به وسعت و بزرگی حیاط آرامگاه اهل قبور‌ که در طول سالها از سوی خانواده‌های متوفی رسیدگی نشده است گفت: بسیاری از عوامل انسانی و طبیعی دست به دست هم داده که حیاط این آرامگاه ها دچار تخریب شده و از شکل و نمای خاصی که باید داشته باشد، فاصله بگیرد.

 درختان حرس نشده عامل آتش سوزی است

این روحانی جهادگر با بیان اینکه در زمان شروع به فعالیت، ما اقدام به اصلاح و لکه‌گیری این مقبره ها کردیم، گفت: این مقبره‌ها در حدود 50 سال گذشته به میزان کافی رسیدگی نشده است که از جمله می‌توان به حرس کردن درختان، رشد گل، گیاه و... در حیاط آرامگاه اشاره کرد. این درختان که اکثرا به طور کامل از بین رفته و پوسیده شده است زمینه مساعدی برای آتش سوزی و بلایای طبیعی است. 

حجت الاسلام منصوری در پایان با بیان اینکه به دلیل وسعت حیاط آرامگاه برخی از مقبره ها‌ی خانوادگی فاقد درب بوده است اظهار داشت: این مسئله باعث سکونت افراد بزهکار در این مقبره و عدم امنیت خانواده‌هایی شده که برای زیارت اهل قبور خود به این مقبره می‌آیند که از این رو با رسیدگی نیرو های جهادی این مشکل به طور کامل حل شده است.