بشارت جبرئیل در جنگ احزاب به پیامبر اکرم(ص)

«یک جبهه‌ی احزاب عجیب‌وغریبی مثل جنگ احزاب صدر اسلام در ابعاد چند میلیون برابر، علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده، همه‌جور کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ تحریم کرده‌اند، تبلیغات کرده‌اند، جنگ کرده‌اند، توطئه‌ی امنیّتی کرده‌اند؛ همه‌جور کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند. شما امروزِ این ملّت را مقایسه کنید با چهل سال قبل، اوّل انقلاب؛ اقتدار این ملّت، عظمت این ملّت، پیشرفت این ملّت، علم این ملّت، حضور قوی بین‌المللی این ملّت قابل مقایسه‌ی با اوّل [نیست]. روزبه‌روز پیشرفت کرده؛ ملّت، این است. شما عصاره‌ی فضایل این ملّتید؛ پس ببینید، بدانید چه‌جوری باید رفتار کنید. این ملّت، ملّتی است که باایمان است، باعلم است، بااعتمادبه‌نفس است، مستقل است، امتیازات خودش را می‌داند و بر این امتیازات پا می‌فشارد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد.»

این بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایشان با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی کشور را بی‌شباهت به شرایط جنگ احزاب نمی‌دانند و بیان می‌کنند: «جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است»

حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی خطیب و کارشناس امور قرآنی، درباره اشارات قرآن کریم به تاریخ و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران اظهار کرد: جمعی از رزمندگان اسلام کانال و خندقی حفر می کردند به صخره ای بزرگ رسیدند و هر چه تلاش کردند، متوجه شدند که آن صخره از جاکنده نمی شود، به همین دلیل از پیامبر اکرم (ص) کمک خواستند. حضرت محمد(ص) پوتکی بردست گرفتند و محکم به صخره ضربه زدند. بخشی از صخره جدا شد و نوری جهید و فریاد الله اکبر پیامبر(ص) و همراهان ایشان بلند شد. 

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) این کار را سه بار تکرار کردند و هر سه بار نوری از صخره منعکس شد و فریاد الله اکبر همگان بلند شد. در اینجا سلمان فارسی افتخار ایرانیان دلیل این نور و فریادهای الله اکبر را جویا شد. حضرت فرمودند در هر ضربه جبرئیل نازل شد. در ضربه اول کاخ پاداشان ایران، ضربه دوم کاخ قیصر روم و در ضربه سوم کاخ های صنعا و یمن را به من نشان داد و بشارت پیروزی بر این حکومت را به من داد. 

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی تشریح کرد: منافقین وقتی این روایت را شنیدن شروع به ساختن شایعه و خرافه کردند، اما چندی نگذشت و همه دیدند که چگونه سپاه اسلام بر این کشورها پیروز شد و در آن زمان اسلام نیمی از جهان را در دست گرفت. این نشان می دهد که باید به وعده های خدا امید ببندیم.