با خواندن این سوره نیروی بدنی افزایش و حاجات برآورده می شود

سوره هود یازدهمین سوره قرآن است و در جزء یازدهم و دوازدهم آن قرار دارد.

بیان داستان حضرت هود، پیامبر قوم عاد دلیل نام‌گذاری این سوره به نام هود است.

اخبار مذهبی _ قصص انبیاء، مبارزه با فساد و انحراف، حرکت در راه مستقیم حق، اثبات حقانیت وحی و قرآن، اعجاز و تحدی قرآن، مسئله علم خدا و ابتلا و آزمایش انسان در مسیر تکامل و انتخاب احسن از مضامین اصلی و مطالب مهم این سوره است.

آیه ۱۳ درباره تحدی قرآن، آیه ۸۶ درباره بقیه الله و آیه ۱۱۴ درباره تبدیل سیئات به حسنات از آیات مشهور و نامدار این سوره شمرده می شود.

در فضیلت تلاوت این سوره آمده هر کس سوره هود را قرائت کند، ده برابر تعداد کسانی که به حضرت نوح ایمان آورده‌اند یا تکذیبش کرده‌اند و نیز به تعداد موافقان و مخالفان حضرت هود، صالح، شعیب، لوط، ابراهیم و موسی به او پاداش داده خواهد شد. چنین کسی در قیامت سعادتمند خواهد بود.

از زبان امام باقر (ع) نیز آمده هر کس این سوره را در هر جمعه قرائت کند، در قیامت در زمره پیامبران مبعوث خواهد شد و گناهانش به او شناسانده نخواهد شد.در تفسیر برهان برای تلاوت این سوره خواصی چون افزایش نیروی بدنی و برآورده شدن حاجات ذکر شده است.

متن آیاتی از سوره هود همراه با ترجمه 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

به نام خدای بخشاینده مهربان

وَ هِیَ تَجْرِی بِهِمْ فِی مَوْجٍ کَالْجِبَالِ وَ نَادَىٰ نُوحٌ ابْنَهُ وَ کَانَ فِی مَعْزِلٍ یَا بُنَیَّ ارْکَب مَّعَنَا وَ لَا تَکُن مَّعَ الْکَافِرِینَ ﴿٤٢﴾

و آن کشتى ایشان را در میان موجى کوه‌آسا مى‌بردو نوح پسرش را که در کنارى بود بانگ داد: اى پسر من، با ما سوار شو و با کافران مباش (۴۲)

قَالَ سَآوِی إِلَىٰ جَبَلٍ یَعْصِمُنِی مِنَ الْمَاءِ ۚ قَالَ لَا عَاصِمَ الْیَوْمَ مِنْ أَمْرِ اللَّـهِ إِلَّا مَن رَّحِمَ ۚ وَ حَالَ بَیْنَهُمَا الْمَوْجُ فَکَانَ مِنَ الْمُغْرَقِینَ ﴿٤٣﴾

پسر نوح گفت: به زودى به کوهى پناه مى‌جویم که مرا از آب در امان نگاه مى‌دارد نوح (ع) گفت: امروز در برابر فرمان خدا هیچ نگاهدارنده‌اى نیست مگر کسى که خدا بر او رحم کند و موج میان آن دو حایل شد و پسراز غرق‌شدگان گردید. (۴۳)