همراه با قافله زینب کبری در یک قدمی اربعین حسین بن علی علیهما السلام

در این مطلب می خوانید:

آخرین آمارثبت نام کنندگان اربعین در سامانه سماح

آخرین وضعیت مرز چذابه در ایام اربعین

آخرین وضعیت مرز مهران در اربعین

یکطرفه شدن مهران به ایلام از ساعت 16:30 امروز

بازگشت ۵۵ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به کشور

آسمان شهرهای زیارتی نیمه ابری است

۵۷۲هزار نفر از مرز چذابه عبور کردند/افزایش۵۶درصدی تردد از این مرز

اقدامات پلیس مستقر در مرزهای چهارگانه تا پایان زمان بازگشت زوار

انجام بیش از 1600 بازرسی بهداشتی از موکب‌های اربعین

امدادرسانی اورژانس به ۳۰۰هزار زائرایرانی و خارجی اربعین

 

اخبار مذهبیاربعین سفر دل های مشتاق و عاشقی است که برای رسیدن به آستان قدس سر از پا نمی‌شناسند و این روزها در آستانه اربعین همه جا حرف از این سفر معنوی است؛ سفری که دل و جان ربوده و دل از کف برون برده است.

به گزارش افکارنیوز، مغناطیس عشق سالیان سال است که مشتاقان را، پای پیاده به سوی تو رهسپار کرده است تا پذیرایشان باشی، ای حسین ای امام مهربانی ها! دل ما نیز به سمت حرم تو رهسپار شده است، پس با نگاه پرمهرت قلب ما را نیز سرشار از نور و معرفت کن و آرامش را نصیب قلب هایمان بگردان!  

آخرین آمارثبت نام کنندگان اربعین در سامانه سماح

احمد محمدی فر، دبیر کل ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره آخرین آمار ثبت نامی‌ها در سامانه سماح به میزان گفت: مجموع ثبت نام در سامانه سماح تاکنون به ۳ میلیون و ۳۲۴ هزار ۹۰۴ نفر رسیده است.

سامانه سماح

آخرین وضعیت مرز چذابه در ایام اربعین

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: ترافیک در محورهای چذابه -بستان . بستان- حمیدیه پرحجم و روان است.

آخرین وضعیت مرز مهران در اربعین

سرهنگ رحمانی تصریح کرد: ترافیک در محور مهران-پایانه مرزی مهران در هر دو مسیر دارای ترافیک مقطعی نیمه سنگین است.

وی ادامه داد: همچنین در محور مهران به ایلام (محدوده های کمربندی مهران در هر دو مسیر,سه راهی ماربره) ترافیک نیمه سنگین و در محدوده های کنجانچم در هر دو مسیر، گلان در هر دو مسیر, صالح آباد، مهدی آباد ترافیک پرحجم و روان است.

مرز مهران

یکطرفه شدن مهران به ایلام از ساعت 16:30 امروز

سردار حسینی در خصوص اعمال محدودیت یک طرفه شدن محورها اعلام کرد: در حال حاضر یک طرفه شدن موقتی در محور مهران به ایلام اعمال می‌شود ولی از ساعت 16:30 این محدودیت به صورت کامل اجرا خواهد شد؛ مسیر جایگزین محور ملکشاهی است.

سردار حسینی  با بیان این مطلب که در صورت افزایش بار تردد زوار، یکطرفه شدن مسیر از مرزهای شلمچه و خسروی نیز در دستور کار خواهد بود، اظهار داشت: در صورت یک طرفه شدن مرز خسروی به داخل کشور، محور قدیم سرپل‌ذهاب به قصرشیرین مسیر جایگزین خواهد بود؛ البته در صورت اعمال محدودیت، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بازگشت ۵۵ هزار زائر ایرانی از مرز خسروی به کشور

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: تاکنون نزدیک به ۵۵ هزار زائر ایرانی که برای حضور در مراسم اربعین حسینی به کربلا سفر کرده بودند از طریق مرز بین المللی خسروی وارد کشور شده اند.

سردار جاویدان بیان کرد: خسروی این قابلیت و ظرفیت را دارد که برای سال‌های آتی تا ۲ و حتی ۳ برابر امسال زائران از این مرز به کربلا مشرف شوند.

آسمان شهرهای زیارتی نیمه ابری است

کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوایی مرز‌های کشور افزود: شهر‌های مرزی امروز آسمان صاف تا نیمه ابری، فردا نیمه ابری خواهند داشت. همچنین در روز یکشنبه در مرز‌های مهران و خسروی در بعضی ساعات رعد و برق، رگبار و وزش باد رخ می‌دهد و مرز‌های غربی خنک‌تر می‌شود.

وی با اشاره به شهر‌های زیارتی عراق ادامه داد: در شهر‌های زیارتی، امروز آسمانی نیمه ابری، شنبه احتمال بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود. همچنین یکشنبه کاهش دما، بارش پراکنده وجود دارد.

۵۷۲هزار نفر از مرز چذابه عبور کردند/افزایش۵۶درصدی تردد از این مرز

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اعلام اینکه هم اکنون تردد در مرزهای چهارگانه به صورت روان انجام می شود، گفت: امسال از مرز چذابه حدود ۵۷۲ هزار نفر تردد داشته اند که این رقم نسبت سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه ورود زائران نسبت به سال گذشته ۵ برابر شده است، عنوان کرد: به زائران عزیز توصیه می کنم، بازگشت خود را مدیریت کرده تا ان شاء الله به سلامت به کشور عزیزمان بازگردند.

اقدامات پلیس مستقر در مرزهای چهارگانه تا پایان زمان بازگشت زوار

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: اقدامات نیروهای مستقر در مرزهای چهارگانه برای روان سازی تردد و حفظ امنیت زوار تا پایان زمان بازگشت زائران ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا زوار اربعین حسینی را که در حال بازگشت به ایران هستند ملزم به رعایت توصیه و هشدارهای پیشگیرانه کرد و افزود: از زوار عزیز خواهشمندیم همچون سنوات گذشته تا آخرین لحظه از اتمام سفر معنوی خود نهایت همکاری را با خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی داشته تا ان شاء الله سفری ایمن و سرشار از معنویت و در کمال برنامه ریزی و امنیت را داشته باشند.

انجام بیش از 1600 بازرسی بهداشتی از موکب‌های اربعین

حمید انصاری مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از 1606 بازرسی از موکب های مستقر در عراق در طی پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی تا 23 مهر خبر داد.

وی گفت: نیروهای بهداشت محیط اعزامی به عراق تا 23 مهرماه تعداد 2599 مورد کلرسنجی و 2782 متر مکعب گندزدایی آب انجام داده‌اند.

امدادرسانی اورژانس به ۳۰۰هزار زائرایرانی و خارجی اربعین

دکتر پیرحسین کولیوند درباره خدمات ارائه شده از سوی اورژانس کشور به زائران اربعین گفت: از زمان آغاز اجرای طرح اربعین تا کنون به بیش از ۲۶۰ هزار نفر زائر ایرانی و حدود ۴۰ هزار زائر غیرایرانی خدمات امدادی و بهداشتی ارائه شده است.

اورژانس. اربعین