اربعین ۹۸ هم به پایان رسید/ آخرین جزئیات ترافیکی ویژه ایام اربعین حسینی

در این مطلب می خوانید:

ترافیک پرحجم و روان در مسیر بازگشت زوار از مرزها

جاده مهران به سمت ایلام دوطرفه می‌شود

امداد رسانی به 125 هزار زائر در پیاده روی اربعین

محدودیت های ترافیکی جاده های ایلام

محدودیت های ترافیکی استان کرمانشاه

توصیه رئیس پلیس راه راهور ناجا به زوار

۳۹۶ هزار سرویس اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین نیاز است

جابجایی ۴۵۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان ریلی

اخبار مذهبیاربعین به پایان رسید اما فکر و ذهن پیروان و عاشقان اباعبدالله از همین امروز به اربعین سال ۹۹  خواهد بود، به روزهایی که امید است تا آن  روز اربعین اثراتش را در رفتار و کردارمان گذاشته باشد.

به گزارش افکارنیوز، در زیر به بررسی آخرین وضعیت ترافیکی مسیرهای 4 گانه پیاده روی اربعین می پردازیم:

ترافیک پرحجم و روان در مسیر بازگشت زوار از مرزها

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا درخصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای منتهی به مرزهای چذابه، شملچه، مهران و خسروی اظهار داشت: در حال حاضر از شدت تردد بازگشت زوار کاسته شده ولی به هر حال تردد پرحجم و روان زوار از پایانه‌های مرزی به سمت داخل کشور را در استان‌های خوزستان، کرمانشاه، ایلام و استان‌های همجوار شاهد هستیم.

جاده مهران به سمت ایلام دوطرفه می‌شود

سردار حمیدی تصریح کرد: باتوجه به شرایط پیش‌رو،  در چند ساعت آینده جاده مهران به سمت ایلام دوطرفه خواهد شد و عملیات اجرایی آن از چند ساعت قبل  آغاز شده است.

مرز مهران

امداد رسانی به 125 هزار زائر در پیاده روی اربعین

مرتضی سلیمی،رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره امدادرسانی به زائران حسینی در پیاده روی اربعین از ۱۳ مهر تا صبح امروز(۲۸ مهرماه)، اظهار داشت: ۱۲۵ هزار و ۷۸۳ زائر در اربعین امسال در استان‌های ایلام، خراسان رضوی(دوقارون)، خوزستان، سیستان و بلوچستان(میرجاوه)، کرمانشاه و گیلان(آستارا) امدادرسانی شدند.

محدودیت های ترافیکی جاده های ایلام

 الف. تردد تمام تریلر‌ها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۱۵ تا ساعت ۰۷:۰۰ روز شنبه مورخ ۹۸/۰۸/۰۴ از محور‌های منتهی به دهلران – مهران، حمیل – ایلام، قلاجه – ایلام، ایلام – ملکشاهی-مهران و ایلام – مهران ممنوع است.

ب. تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳ روز جمعه مورخ ۹۸/۰۷/۲۶ تا ساعت ۷ روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۲۹ از ایلام به سمت مهران ممنوع بوده و در صورت اعلام مامورین پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز جمعه مورخ ۹۸/۰۷/۲۶ تا ۷ روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۷/۲۹ از مهران به سمت ایلام بصورت یکطرفه خواهد بود و مسیر جایگزین به سمت مهران محور (ایلام – ملکشاهی – مهران) تعیین می‌گردد.

محدودیت های ترافیکی استان کرمانشاه

تردد تمام تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۰۷:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۹۸/۰۷/۱۷ تا ۰۷:۰۰ روز چهار شنبه مورخ ۹۸/۰۸/۰۱ در محور (اسلام آباد غرب -پلدختر)، (حمیل – سرابله)، (اسلام آباد –قصر شیرین) و بالعکس ممنوع است.

توصیه رئیس پلیس راه راهور ناجا به زوار

سردار حسینی با اعلام این مطلب که اتوبوس به میزان کافی در هر چهار مرز مستقر است به وقوع تصادفات اشاره و بیان داشت: متاسفانه بیش از 65 درصد تصادفات به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و انحراف به چپ رخ داده است؛ بنابراین از زوار درخواست می‌‌کنیم که بعد از استراحت کافی و با رعایت قوانین و مقررات اقدام به رانندگی کنند.

سردار حسینی

وی همچنین از حضور ماموران پلیس راه تا عادی شدن وضعیت ترافیک و تخلیه کامل پایانه‌های مرزی از زوار و خودروها در مرزهای چذابه، شلمچه،‌ مهران و خسروی خبر داد.

۳۹۶ هزار سرویس اتوبوس برای بازگشت زوار اربعین نیاز است

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: ۸۴۰ هزار زائر در عراق باقی مانده که برای بازگرداندن آنها نیازمند ۳۹۶ هزار سرویس اتوبوس هستیم.

جابجایی ۴۵۰ هزار زائر اربعین از طریق ناوگان ریلی

اسلامی در خصوص  جابجایی زوار با قطار گفت: سال گذشته ۲۴۰ هزار نفر در ایام اربعین از طریق ناوگان ریلی جابجا شدند که امسال به ۴۵۰ هزار نفر افزایش یافت و مسیرهایی اضافه شد که سال قبل نداشتیم.