اعلام دستورالعمل اجرایی معاینات پزشکی حج 99

 نام‌نویسی از متقاضیان حج تمتع سال جاری از نهم اسفندماه آغاز شد و روند ثبت‌نام همچنان نیز به دلیل عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۹۹ ادامه دارد؛ تا جایی که در روزهای گذشته اولویت‌های جدید از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شده است و زائران تا پایان شهریور ۸۶ می‌توانند برای تشرف به حج ابراهیمی سال جاری اقدام به نام‌نویسی کنند.

اخبار مذهبی - همچنین آموزش زائران خانه خدا از اوایل اردیبهشت‌ماه به صورت غیرحضوری و آنلاین آغاز شد. قرار بود معاینات پزشکی زائران نیز از هفته اول اردیبهشت صورت گیرد، اما این امر میسر نشد و در نهایت با تغییر رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت سازمان هلال احمر در روزهای گذشته و روی کارآمدن سیدعلی مرعشی در این سمت، زمان انجام معاینات پزشکی مشخص شد.

بر همین اساس، معاینات پزشکی زائران خانه خدا از ۱۶ اردیبهشت ماه آغاز شد و بر اساس اولویت‌های اعلامی از سوی سازمان حج و زیارت و مرکز پزشکی حج و زیارت، معاینات متولیان کاروان‌ها و زائران حج تمتع ۹۹ در حال انجام است.

همچنین دستورالعمل اجرایی معاینات پزشکی حج تمتع منتشر شد و برنامه‌یزی مسؤولان برای اعزام زائران سرعت گرفت.

 وضعیت برپایی یا لغو حج تمتع سال جاری به دلیل شیوع کرونا در جهان مشخص نیست و تمام زائران در انتظار نظر سعودی‌ها برای وضعیت این مناسک هستند.