شهدایی که امام زمان (عج) آرزوی محشور شدن با آنها را دارد/ فیلم

 عالِمی را پیدا نمی‌کنید که در طول تاریخ عملکرد درخشانی داشته باشد اما با زیارت عاشورا مأنوس نباشد. زیارتی که بسیاری از بزرگان پیشرفت معنوی و طی کردن درجات عرفانی خود را مدیون خواندن آن دانستند. زیارت عاشورا حاوی مطالب فراوانی است. متن این زیارت ابتدا با سلام به اهل بیت (ع) آغاز و به لعن علیه دشمنان اهل بیت (ع) ختم می‌شود.

اخبار مذهبی - در نظر داریم که محرم امسال، متن زیارت عاشورا و این واقعه را کمی بیشتر مورد بررسی قرار دهیم و به ابعاد مختلف آن توجه کنیم که در ۱۰ جلسه مجموعه تلاش‌های ما با عنوان «آموزه‌های عاشورایی» تقدیم حضور شما مخاطبان می‌شود. در خصوص آموزه‌های عاشورایی با حجت الاسلام و المسلمین تبریزی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی گفت‌وگو کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین تبریزی در این جلسه از آموزه‌های عاشورایی، از مصادیق تبعیت بی چون و چرا و قلبی از امام در واقعه عاشورا گفت.

وی بیان کرد: سعید بن عبدالله بدون مرکب حدود هفت هزار کیلومتر آمد تا به کربلا رسید. زمانی که امام می‌خواستند به نماز بایستند، به امام عرض کرد که اجازه بدهید مقابل شما بایستم که تیر‌ها به من برخورد کنند. وقتی تمامی تیر‌ها به سعید برخورد کرد، روی زمین افتاده بود و در حال جان دادن بود. در همین حال از امام حسین (ع) سوال کرد که آیا به عهدش وفا کرده است. حضرت اباعبدالله (ع) هم فرمودند تو در بهشت مقابل ما خواهی بود. شهدایی که امثال آنها در کربلا بسیارند. امام زمان (عج) هم در زیارت ناحیه تعابیر عجیبی درباره امام حسین (ع) و یارانشان به کار می برند...»

در ادامه می‌توانید ویدئوی صحبت‌های حجت الاسلام و المسلمین تبریزی در این خصوص را مشاهده کنید.