هیاتی ها به بهترین شکل پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند/ مراقب نقشه دشمنان برای ضربه به عزاداری محرم باشیم

اخبار مذهبی- حجت الاسلام علیرضا توحید لو کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با افکارنیوز در خصوص مراسم عزاداری محرم امسال با توجه به کرونا گفت: بهترین سخن درباره برگزاری مراسم های عزاداری امسال را مقام معظم رهبری بیان فرمودند که همه باید آن را نصب العین خود قرار داده و ذاکران و سخنرانان و مسئولین برگزاری مراسم های عزاداری به آن توجه کنند.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری برای ا مام حسین(ع) در محرم اظهار داشت: رسول اکرم(ص) در حدیثی فرمودند: اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاة ،  حضرت سیدالشهدا (ع)  به درستی که چراغ هدایت و کشتی نجات است و همچنین حضرت رسول اکرم (ص) فرمودندحُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حسین ، یعنی حسین از من است و من از حسین.

وی افزود:  امروز که ما درگیر بیماری کرونا هستیم باید بدانیم امام حسین(ع) چراغ هدایت است، وقتی حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را چراغ هدایت خود دانستیم و یقیناً علم الیقین ،عین الیقین و حق الیقین است به این درجه می رسیم که امام حسین (ع) ما را هدایت می کند. چرا ؟زیرا حسین(ع) نور است و این نور از ذات اقدس الهی است و در قرآن به صراحت آمده است که الله نور سماوات و الارض خدا نور است در آسمان و زمین و اگر خدا نور در آسمان و زمین است این نور به حضرت سید‌الشهدا (ع) رسیده و امام از جانب خداوند متعال است و این نور ما را هدایت می کند.

حجت الاسلام توحیدلو بیان داشته که باید به این موضوع توجه داشته باشند که امام حسین(ع) چراغ هدایت و سفینه النجاه است. یعنی اگر خود را به امام حسین(ع) بسپاریم ما را هدایت می کند و نجات در دست حضرت سیدالشهدا (ع) است و با این یقین در می یابیم که این بیماری از ما دور خواهد شد و گزندی به ما و خانواده نخواهد رسید

این کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: امسال پروتکل های بهداشتی برای برگزاری مراسم های مذهبی اعلام شده که همه باید این پروتکل ها را رعایت کنند اما باید بدانیم که کسانی در طول ایام بیماری کرونا و مقابله با آن به بهترین شکل این پروتکل ها را رعایت کرده و با کمک های مومنانه خود به کمک محرومان شتافتند همین بچه هیاتی ها بودند. بچه های مذهبی و حزب اللهی عالی تر از همه این کار را انجام دادند.

وی افزود: وقتی ستاد مقابله با کرونا توصیه به ماسک زدن کرد ،رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمان اجبار ماسک زدن را دادند و بچه های مذهبی و حزب اللهی به بهترین شکل این کار را انجام داده و امروز می بینیم هیات ها با رعایت تمام پروتکل ها در حال برگزاری است. کسانی هم که دم از حزب اللهی و ولایی و انقلابی بودن می‌زنند اما پروتکل ها را رعایت نمی کنند آنها انقلابی نیستند. مقام معظم رهبری وقتی فرمودند من هم ماسک می زنم ، یک فرد مذهبی و لایی می بیند فرمانده اش چنین عمل می کند به تبعیت او نیز به بهترین شکل رعایت می کند.

این کارشناس مذهبی درباره احادیث راجع به عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) گفت: ما اولین عزاداری را در بحث اسلام ،اسما بنت عمیس بوده است که برای همسرش جعفرطیار لباس سیاه میپوشد ،حدیث مشهوری از امام صادق (ع) است که می فرمایند  : کسی که روز عاشورا را تعطیل کند ، یعنی عقب کسب و کارش نرود و به کوری چشم بنی امیه که روز عاشورا را متبرک می دانستند، اگر کسی برای معیشت روزانه اش هم فعالیتی نکند، خداوند حوائج دنیا و آخرتش را بر آورد و کسی که روز عاشورا روز حزن و اندوه او باشد، در عوض فردای قیامت که برای همه روز هول و ترس است برای او روز شادی خواهد بود. (امالی شیخ صدوق ، ص١٢٩) وهمچنین فرمودند کسی که روز عاشورا را روز حزن خود بداند فردای قیامت که در ترس و هراس است آنجا خداوند به او شادی می دهد و در حدیث قدسی آمده که ذات اقدس الهی به حضرت موسی (علیه السلام) فرمودند: ای موسی ! هر یک از بندگانم در زمان شهادت فرزند مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) (روز عاشورا) گریه کند یا حالت گریه به خود بگیرد و بر مصیبت سبط پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) تعزیت گوید همواره در بهشت خواهد بود.(مستدرک سفینه البحار، ج٧، ص٢٣۵)

وی با تاکید بر اینکه توسل به وجود نازنین حضرت سید الشهدا(ع) همه حوائج و همه مشکلات ما را حل می کنداظهار داشت: از تمامی وعاظ و مادحین اهل بیت (ع) تشکر می کنیم که به توصیه های ستاد کرونا گوش دادند و تمام پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند اما از سوی دیگر تعجب می کنیم که برخی افراد در جامعه رعایت مسائل بهداشتی را به خاطر کرونا انجام نمی دهند گویا در رستوران ها و مسافرت ها کرونا وجود ندارد و فقط در هیات ها کرونا است؟ متاسفانه دشمنان نیز قصد ضربه زدن به هیات های عزاداری و مراسم های عزاداری محرم را داشتند اما هیاتی ها با رعایت تمام اصول بهداشتی و پروتکل ها نشان دادند توصیه های بهداشتی را تمام و کمال انجام می دهند و نمی گذارند یک عزادار حضرت سیدالشهدا (ع) بخواهد خدای نکرده کرونا گرفته و تب کند.

حجت الاسلام توحید لو تصریح کرد: مراقب باشیم دشمن به دنبال ضربه زدن به این نظام مقدس و اعتقادات مذهبی مردم است زیرا می داند که همین محرم و صفر است که به تعبیر زیبای امام خمینی(ره) اسلام را زنده نگه داشته و می خواهد اعتقادات مذهبی را از بین ببرد. اما دشمنان کور خوانده اند زیرا متدینین و مردم با ایمان ایران اسلامی با اعتقاد کامل در مقابل تمام حربه های و شبهه های دشمنان درباره دین ایستاده و با توسل به اهل بیت(ع) کرونا را هم شکست می دهند.