به گزارش افکار به نقل از حوزه نیوز، ایشان در جمع عزاداران فاطمی تصریح کردند: تلاش های حضرت زهرا پس از رحلت رسول گرامی اسلام، در جهت نشان دادن چهره حقیقی اسلام و تثبیت آن در اذهان نسل ها بود.

این مرجع تقلید با اشاره به پیام های عظیم شهادت حضرت زهرا علیها السلام و نقش فداکاری های آن حضرت که اتفاق بزرگی در اسلام است و همچنین درباره یاری رساندن حضرت زهرا به امیر المؤمنین(ع) ادامه دادند: درخواست حضرت زهرا(س) مبنی بر دفن شبانه، تاکید و نشانه ای بر مظلومیت ایشان است تا این واقعه همواره در دلهای مردم و آزادگان برافروخته و زنده بماند.

ایشان به کشتار و ظلم و قربانی شدن شیعیان رسول خدا و اهل بیت پاک ایشان اشاره و تصریح کردند: اوج این فداکاری و قربانی شدن شیعه را در واقعه شهادت امام حسین علیه السلام است؛ هنگامی که علیه باطل و انحراف قیام کرد تا اسلام حقیقی را حفظ کند و آن را از تحریف دور نگاه دارد.

حضرت آیت الله حکیم افزودند: شیعه نسل پس از نسل وظیفه ای را که در مورد روایت و انتقال این مصیبت و پیام بر دوش آنها بوده انجام داده است و این مناسبت ها فرصتی برای تمام دوستداران راه محمدی(ص) و علوی و فاطمی در عراق و سایر کشورهای مسلمان است تا درس عبرت بگیرند و این پیام ها را به نسل بعد منتقل کنند.