تولید مرغ ارگانیک صحت ندارد

گروه اجتماعی –رضا نورانی با بیان این مطلب اظهار کرد: در سال های گذشته عده ای از افراد سودجو با نصب برچسب ارگانیک بر روی مرغ های معمولی اقدام به فروش محصول خود با قیمت بیشتر می کردند که با پیگیری های انجمن از کار آنها جلوگیری شد و عده ای از این افراد نیز به سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان معرفی شدند و خوشبختانه تمام برچسب های ارگانیک از روی محصولات جمع آوری شد.

 

به گزارش افکارخبر، دبیر انجمن ارگانیک ایران افزود: چندی است که شاهد تبلیغات و عرضه محصولی به نام مرغ سبز هستیم که بسیاری از افراد به اشتباه آن را ارگانیک می نماند که باید گفت این محصول اصلا ارگانیک نیست بلکه مرغ های بدون آنتی بیوتیک هستند.

وی تصریح کرد: در تولید مرغ های سبز در یک محدوده زمانی اقدام به دادن آنتی بیوتیک و سایر داروهای مورد نیاز به مرغ ها می کنند و زمانی که بدن آنها در برابر بیماری ها واکسینه و مقاوم شد از دادن داروها پرهیز می شود و به این صورت مرغ های عاری از هرگونه آنتی بیوتیک تولید و عرضه می شود.

وی تاکید کرد: اکنون د کشور فقط گوشت گوسفند به صورت ارگانیک تولید می شود که این کار بر اساس استانداردهای مورد نظر اتحایده بازرسان اروپا صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در نقطه صفر مرزی استان خراسان رضوی نیز تعدادی استخر آماده شده تا اردک به صورت ارگانیک پرورش یابد و تولید شود و به جز این موارد هنوز موفق به تولید مرغ ارگانیک نشده ایم.

نورانی بیان کرد: البته تولید مرغ های ارگانیک در آینده نزدیک امکان پذیر است که بستگی به صرف هزینه و فراهم کردن شرایطی مانند تهیه تخم مرغ ارگانیک برای تولید جوجه ارگانیک ، دان ارگانیک، محیط ایزولاسیون و ... دارد که این کار باید بر اساس استانداردهای مورد کشورمان و همچنین سازمان هیا جهانی و اتحادیه اروپا انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: تولید مرغ ارگانیک اصلا غیر ممکن نیست و با فراهم کردن شرایط می توان به تولید این محصول اقدام کرد.

وی در پاسخ به این سووال که دان ارگانیک در کشور تولید می شود و یا وارداتی است، گفت: همان طور که اکنون در کشور قادر به تولید برنج و برخی اقلام حبوبات ارگانیک هستیم در آینده م یتوانیم نسبت به دان ارگانیک نیز اقدام کنیم و تا آن زمان تولید کنندگان باید از دان ارگانیک وارداتی استفاده کنند.