خسارت ۱۲ هزار میلیون ریالی بارندگی به مجموعه راه و شهرسازی استان مرکزی

محسن عادلی  سرپرست مدیریت راهداری اداره کل  راه وشهرسازی استان مرکزی  در رابطه با بارشهای سنگین جوی چند روز گذشته گفت: بارشهای سنگین و متوالی روزهای اخیر به میزان بالغ بر ۵۰ میلیمتر هرچند موجب وقوع خساراتی به راههای اصلی و روستایی در شهرستانهای استان مرکزی شد.

1889265

عادلی اظهار کرد: خسارات به نحوی بود که برخی از راههای روستایی به زیر آب رفت و برخی پل ها، سازه ها، تابلوها و سایر تجهیزات و ابنیه دچار خسارت، آب بردگی و یا شکستگی شد.

 

وی ادامه داد: با اقدام به موقع عوامل راهداری و ستاد بحران این اداره کل از بروز سیل و وقوع آسیب جانی به هم استانی های جلوگیری به عمل آمد و هم اکنون اوضاع در کنترل کامل عوامل این اداره کل در نقاط مختلف استان مرکزی است.

 

عادلی درخصوص سرریز برخی سدها و بندهای استان مرکزی بیان کرد: با توجه به سرریز سد روستای قلعه چی شازند بلافاصله اکیپ های کشیک مدیریت بحران اداره راه و شهرسازی شهرستان شازند وارد عمل شده و با اقدام به موقع و با استفاده از ماشین آلات راهداری در اختیار موفق شدند جریان آب را عوض کرده و با ایجاد خروجی جدید آب از شکسته شدن سد و بروز تلفات جانی و همچنین خسارتهای مالی قابل توجه جلوگیری کنند.

 

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل  راه وشهرسازی استان مرکزی  ادامه داد: همچنین در جریان بحران سد مودر در ضلع غربی شهر اراک و سرریز شدن این سد باعث آب گرفتگی و آب بردگی جاده روستای اراک –مرزیجران شد که با اقدام به موقع عوامل اکیپ بحران اداره راه و شهرسازی شهرستان اراک جریان آب مدیریت شده و در کوتاهترین زمان ممکن محور مذکور بازگشایی شد.

 

عادلی خاطرنشان کرد: بارندگی های چندروزه اخیر بیش از ۱۲ هزار  میلیون  ریال خسارت به راهها، پل ها و تجهیزات مجموعه راه و شهرسازی استان مرکزی وارد کرده است.