رکود در صنایع استان مرکزی سایه انداخته

محمدرضا شهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک با اشاره به وضعیت صنایع استان اظهار داشت: رکود در صنایع وجود دارد و این مسئله قابل انکار نیست شرایطی که دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیل کردند نیز در راستای خروج از همین رکود و کمک به صنایع است البته این تسهیلات تنها به منظور واحدهای دارای مشکل مالی پرداخت می‌شود و با برطرف شدن مشکل مالی امکان برگشت‌شان به چرخه تولید وجود دارد.

وی افزود: هدف از این طرح کمک به صنایع کوچک و متوسطی است که الان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند و مشکل نقدینگی دارند در این طرح در واقع دولت و کارگزاران به‌ دنبال رفع مشکل این واحدها و کمک به آنها هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: برای کمک به صنایعی که با مشکل بازار رو‌به‌رو هستند یا ورشکسته‌اند و یا اینکه به‌ سبب نداشتن بازار انبارهایشان پر از محصول است ارائه تسهیلات مفید نبوده و آنها را با چالش مواجه می‌کند، این صنایع را باید مورد ارزیابی قرار داده و برای صنایعی که دچار بحران فروش هستند و بازار خودشان را پیدا نکرده‌اند باید شیوه‌ای جدید پیدا کرد.

شهری بیان داشت: شیوه‌ای که برای حل مشکل صنایع این‌ چنینی وجود دارد شیوه تحریک‌سازی است که یا باید تحریک بازار داخلی را برای برخی از آنها در نظر گرفت یا اینکه به صادراتشان کمک کرد، در بحث صادرات آنها رایزن‌های بازرگانی صنعت و معدن در سفارتهای صنعت و معدن کمک زیادی می‌توانند داشته باشند.

وی ادامه داد: اتاق‌های بازرگانی با توجه به مسئولیتی که دارند خیلی می‌توانند در این زمینه کمک کنند همچنین خانه صنعت و معدن می‌تواند در مسائل داخلی این صنایع به آنها کمک کرده همان طور که شاهد دفاعیاتش از بخش صنعت هستید.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: بنابراین در بحث بازار و تولید نیاز به تحریک‌سازی داریم که این تحریک‌سازی باید توسط دولت یا یک‌سری ابزارهای ویژه انجام شود.