سفر «ابتکار» به استان‌ مرکزی پیش از حضور رئیس جمهور

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس  شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: بررسی وضعیت آلایندگی پتروشیمی شازند و صنایع اراک و برخی شهرهای استان مرکزی از مهمترین اهداف سفر خانم دکتر ابتکار به استان مرکزی است.

سید مهدی مقدسی به نشست آتی مجمع نمایندگان استان مرکزی با معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و افزود: پیگیری مطالبات مردم اراک و سایر شهرهای استان مرکزی پیرامون آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی از مهمترین اهداف این نشست خواهد بود.

 وی ادامه داد: تصمیم بر این شده که در سفر قریب الوقوع هیات دولت به استان مرکزی، مصوبات ویژه ای برای رفع آلایندگی صنایع حاشیه اراک از جمله اعطای تسهیلات برای احداث و انتقال واحد آندسازی آلومینیوم این شهر انجام شود.

مقدسی گفت: باتوجه به اینکه اواخر سال گذشته شرکت پتروشیمی شازند به عنوان صنعت غیرآلاینده معرفی شده بود و اعتراضات نمایندگان مردم اراک و شازند را در پی داشت، مقرر شد موضوع مجددا توسط حوزه های مربوطه و سازمان محیط زیست کشور پایش و بررسی شده و نتیجه این موضوع اعلام شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیگیری اخذ ردیف اعتباری اجرایی برای راه اندازی متروی مرکز استان، تامین اعتبار و پیگیری برای کالیبره سازی دستگاه سنجش آلودگی هوای اراک، تامین اعتبار برای احیای تالاب میقان اراک از دیگر مباحثی است که در جلسه با خانم ابتکار مطرح خواهد شد . 

تاریخ دقیق سفر رئیس جمهور به استان مرکزی هنوز مشخص نشده اما چندی پیش سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی از تاخیر سفر هیات دولت به استان انتقاد کرد و گفت : این سفر باید زودتر انجام می گرفت تا ثمرات و نتایج بهتری در خصوص تخصیص اعتبار نصیب مردم استان مرکزی می شد.