روند رو به رشد صادرات کالاهای غیر نفتی در کشور

محمود واعظی در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک گفت: دولت یازدهم در شرایط اقتصادی بسیار نامناسب و وضعیتی که دروازه های صادرات بر روی تولیدکنندگان مسدود شده بود و حتی در زمینه واردات نیز با مشکلات عدیده روبرو بودیم، اداره کشور را در دست گرفت.

واعظی با اشاره به اینکه در حوزه های سیاسی و مسائل کلان کشور همه ما باید پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشیم، خاطرنشان کرد: در شرایط نامساعدی دولت یازدهم با شعار امنیت و ثبات وارد فعالیت شد و در نهایت تلاش کرد تا گرفتاری ها را حل کرده و وضعیت اقتصادی کشور را ساماندهی کند.

وزیر ارتباطات گفت: امسال میزان گندم خریداری شده از کشاورزان در سطح کشور نسبت به سال گذشته حدودا دو برابر شده و ۱۱ میلیون تن گندم خریداری شده است.

واعظی افزود : با وجود آنکه پیش بینی خرید پنج میلیون تن گندم را داشتیم و میزان خریداری شده تقریبا دو برابر است، اما تا دو ماه آینده مبالغ خرید تضمینی گندم به کشاورزان پراخت می شود.

وی گفت : در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی، تلاش کردیم زیرساخت ها را فراهم کنیم و در برخی زمینه های اقتصادی شاهد رشد خوبی بوده ایم.

وزیر ارتباطات ادامه داد : نتیجه این اقدامات سبب شده صادرات غیرنفتی کشور در پنج ماه ابتدای سال ۹۵، ۲۱درصد افزایش یابد و واردات نیز طی این مدت هفت درصد کاهش داشته است.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در حوزه صادرات غیرنفتی امسال تراز تجاری کشور برای اولین بار طی سال های اخیر مثبت شده و پیش بینی می کنیم تا پایان امسال در کشور بیش از ۴۴۵ هزار شغل ایجاد شود و در فعالیت های اقتصادی نیز وضعیت مساعدتر شده و ارتقا یابد.

واعظی خاطرنشان ساخت: در حوزه خصوص سازی تلاش کردیم تا این خصوصی سازی به صورت واقعی انجام شود و شاهد تاثیرات مثبت آن در تولید و صنعت باشیم.

وی افزود: برخی به دنبال بی اثر کردن اقدامات دولت هستند و از هم اکنون مسائل انتخاباتی را شروع کرده اند اما بدانند که در این شرایط باید همه با هم تعامل داشته باشیم و با همکاری، مسائل و دغدغه های کشور را برطرف کنیم.