انتقال آب دریای خزر به سمنان در دست بررسی است

معصومه ابتکار در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در اراک، در پاسخ به اینکه وضعیت جنگل‌های بلوط غرب کشور به‌ کجا رسید و چگونه است اظهار داشت: مسئولیت جنگل‌های بلوط به‌ عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع است ولی محیط زیست در محدوده مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت خود برای حفظ و احیا این جنگل‌ها تلاش می‌کند و اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: در این راستا یک برنامه مدیریت مشارکتی مناطق زاگرس کشور را داریم که اکنون با جدیت و دقت به سبب اهمیت موضوع این جنگل‌های غرب کشور مشغول اجرای آن هستیم.

ابتکار تصریح کرد: برای ذخیره‌گاه‌هایی که در این منطقه به ثبت رسیده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را در نظرگرفته و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که امیدواریم این طرح و برنامه‌ها به بهبود وضعیت این جنگل‌ها منجر شود.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل قابل توجه در بحث جنگل‌های بلوط که باید به آن توجه شود این است که امسال با بارندگی‌هایی که بود وضعیت این جنگل‌ها بهبود یافته است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم درباره انتقال آب دریای خزر به استان سمنان گفت: انتقال آب خزر به سمنان هنوز در دست بررسی است و کمیته‌های ارزیابی به منظور آن به‌طور منظم جلسه تشکیل می‌دهند و بررسی‌ها انجام شده است.

وی افزود: اما اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل گزارش‌ها کافی تشخیص داده نشده و جلسات بررسی و ارزیابی تا زمان رسیدن به یک نتیجه و جمع‌بندی علمی هم‌چنان ادامه دارد.