تعهد ایجاد اشتغال در شیلات استان مرکزی محقق شد

استان مرکزی در چند ساعت گذشته شاهد اخبار تحقق تعهد مربوط به ایجاد اشتغال در شیلات استان مرکزی، آمادگی اکیپ‌های ثابت و سیار بهداشتی ساوه در ارائه خدمات در عید قربان و برگزاری جشنواره خیریه غذا و صنایع دستی ویژه صنعت آب و برق در اراک بوده است.

تعهدات مربوط به ایجاد اشتغال در شیلات استان مرکزی محقق شد

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به تحقق تعدات ایجاد اشتغال در شیلات استان گفت: تعهد مربوط به ایجاد اشتغال در مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در 5 ماه ابتدای امسال با ایجاد 38 فرصت شغلی جدید محقق شد.

حسن اکبری افزود: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده باید 33 نفر شغل جدید به صورت مستقیم توسط مدیریت شیلات و آبزیان استان در امسال  محقق می‌شد و این در حالی است که با بهره‌برداری از 17 طرح جدید آبزی‌پروری در 5 ماه ابتدای سال نه تنها ایجاد این تعداد شغل محقق شد بلکه با رشد 15 درصدی تعداد اشتغال مستقیم ایجاد شده به 38 نفر رسیده است.

وی با اشاره به احداث چند طرح جدید دیگر آبزی‌پروری بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد اشتغال ایجاد شده در زمینه فعالیت‌های آبزی‌پروری تا پایان سال به 50 نفر به صورت مستقیم افزایش یابد.

اکیپ‌های ثابت و سیار بهداشتی ساوه در عید قربان  آماده ارائه خدمات هستند

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه با بیان اینکه این نهاد آماده ارایه خدمات به صورت اکیپ‌های ثابت و سیار است گفت: در روز عید قربان اکیپ‌های ثابت و سیار بهداشتی این شبکه و کشتارگاه دام شهر ساوه با تمامی امکانات آماده ارائه خدمات هستند.

داوود سرمدی افزود: به منظور جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از بیماری ضروری است.

وی عنوان کرد: شهروندان قبل از خرید دام قربانی با کمک کارشناسان دامپزشکی از سلامت ظاهری و عمومی دام اطمینان حاصل کرده و از خرید دام‌های بیمار خودداری و با توجه به مشکلات بهداشتی ذبح دام در منزل دام‌های قربانی را در کشتارگاه ذبح کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی ساوه تصریح کرد: شهروندان به سبب پیشگیری از بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو گوشت دام‌های قربانی را برای جمود نعشی به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

سرمدی ادامه داد: دفن بهداشتی لاشه‌های بیمار و معدوم‌سازی احشا مظنون به بیماری و غیرخوراکی و استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده‌سازی گوشت ضروری است.

جشنواره خیریه غذا و صنایع دستی ویژه صنعت آب و برق برگزار شد

 این جشنواره به همت صنعت آب و برق استان مرکزی و بانوان نیکوکار استان و خیریه امام رضا(ع) و خمسه طیبه با استقبال بی نظیر مردم شهرستان اراک برگزار شد.

در این جشنواره انواع غذاهای سنتی و فانتزی برای امور خیریه و کمک به نیازمندان عرضه شد همچنین مسابقه آشپزی ویژه بانوان شاغل صنعت آب و برق در استان برگزار و با داوری داوران نفرات برتر معرفی شدند.

خانواده‌های کارکنان صنعت آب وبرق در این جشنواره با حضور و خرید غذا در این کار خیر سهیم شدند، توزیع غذا، معرفی غذاهای سنتی استان مرکزی و برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره بود.

برپایی ایستگاه‌های مدیریت مصرف آب و برق و ترویج فرهنگ صحیح انرژی، توزیع بروشورهای مدیریت مصرف انرژی، برگزاری مسابقه نقاشی با مضامین نحوه مصرف صحیح انرژی و برگزاری برنامه‌های شاد از دیگر حاشیه‌های برگزاری این جشنواره بود.