نجات زن جوان از مرگ حتمی بر اثر گازگرفتگی در اراک

به نقل از روابط عمومی شهرداری اراک، مسعود آقازیارتی اظهار داشت: در ساعت 16:02 دقیقه ساکنین یک مجتمع مسکونی با سامانه 125 تماس گرفته و با اعلام انتشار گاز در یکی از واحدهای مجتمع، از احتمال محبوس شدن افراد در داخل آن خبر داده که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان آتش‌نشانان و گروه امداد و نجات ایستگاه 100 به سوی محل حادثه در شهرک مشاور، مجتمع مسکونی بازرگانی حرکت کردند.

وی افزود: این حادثه در یکی از واحدهای این مجتمع مسکونی اتفاق افتاد و در جریان آن زن 33 ساله‌ای بر اثر تنفس در فضای بسته انباشته از گاز که از یک سیلندر پیک نیک بزرگ منتشر شده بود، دچار گاز گرفتگی شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: آتش‌نشانان با هماهنگی عوامل انتظامی حاضر در محل اقدام به بازکردن درب واحد کرده و همزمان با ایمن‌سازی محل حادثه و گشودن در و پنجره‌ها، این شخص را به فضای باز و هوای آزاد منتقل کرده و سپس با اقدامات اولیه و انجام عملیات تنفس مصنوعی، این زن را از مرگ حتمی نجات دادند.

وی با اعلام اینکه این زن جوان برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شد، گفت: علت بروز این حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی است.