اعتراض مردم به ولنگاری فرهنگی در اراک

مردم شهر اراک در اعتراض به ولنگاری های فرهنگی اخیر موجود در سطح شهر اراک و کوتاهی مسئولان در این زمینه پای طومارهایی را در نقاط مختلف شهر خطاب به مدیران و مسئولان ارشد استان امضا کردند.

این طومارها در گلزار شهدای دفاع مقدس، قطعه ی ویژه ی شهدای مدافعان حرم و باغ موزه ی دفاع مقدس نصب شده بود. در روزهای اخیر اقشار مختلف مردم، تشکل های دانشجویی ، هیئت های مذهبی و کانون های فرهنگی به شدت نسبت به این مشکلات فرهنگی واکنش نشان داده اند.

photo_2017-01-05_20-49-08

photo_2017-01-05_20-49-18

photo_2017-01-05_20-49-28

photo_2017-01-05_20-49-38

photo_2017-01-05_20-49-49

photo_2017-01-05_21-38-02

متن طوماری که در نقاط مختلف شهر اراک خطاب به مسئولان استان مرکزی به امضای مردم رسیده است به شرح زیر است؛

«متاسفانه مدتی است که جریان خاص در استان حضرت امام روح الله (ره) و بخصوص شهر عالم پرور اراک بصورت خزنده مشغول راهبری و هدایت وضعیت فرهنگی به سمت و سویی خلاف مصالح انقلاب و مردم هستند. در این میان ظاهراً منویات رهبر معظم انقلاب و مواضع صریح ایشان در خصوص ترویج موسیقی، کنسرت و ... نیز عمداً یا سهواً توسط متولیان و مسئولین نادیده انگاشته می شود.

در پرتوی سیاست‌های شاذ فرهنگی و برخی تزهای روشنفکر مآبانه عده ای که یکی پس از دیگری در جامعه خودنمایی می‌کند ، فضایی در استان مرکزی و در شهر اراک رقم زده شد که دل هر انسانِ دلسوز و مومنی را به درد می آورد. چندی پیش خبر از تک خوانی یک زن، آن هم در یکی از کانون‌های فرهنگی تربیتی شهر به گوش رسید، خبری که گویا گوش مسئولین به ظاهر فرهنگی  استان مرکزی ، آن را نشنید. هنجارهایی که این روزها می توان آشکارا یکی پس از دیگری شاهد شکسته شدنشان بود. هنجار شکنی‌ها و تاختن بر ارزش‌ها و عقاید مردم این مرز و بوم که برای حفظ آن خون‌ها دادند و از عزیزان خود گذشتند.

 طنز تلخ وضعیت فرهنگی شهر این شده که متولیان فرهنگ و تربیت فرزندان این سرزمین خود به ابزاری بر علیه فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی تبدیل شده اند.

این روزها به واسطه‌ی برخی جریانات در استان، به وضوح شاهد گرم شدن بازار ولنگاری فرهنگی در مکان های مختلف هستیم، بازاری که در سایه سیاست های غلط فرهنگی دولت، گرم تر از قبل شده است.

این فعالیت ها تنها تلاش برای شکستن تابوی اعمال ضد فرهنگی نیست، بلکه این قبیل رویکردهای خزنده در سطح جامعه را می توان تلاش جریان معلوم الحال برای تغییرات اساسی در باورها و ارزش‌های توده مردم تلقی کرد و این سوال مطرح می شود که چرا با وجود تاکیدات و هشدارهای فراوانی که رهبر معظم انقلاب در جمع های خصوصی و عمومی به مسئولان داده اند باز هم باید شاهد این قسم ولنگاری ها توسط غرض ورزان و این حجم از تسامح و تساهل توسط مسئولان امر باشیم؟

مسئولین فرهنگی تا چه زمانی بنا دارند چشم خود را بر نفوذ فرهنگی دشمن حتی در نحوه تربیت فرزندان مردم ببندند. چرا باید در شهر شهید پرور اراک شاهد شکل گیری موسسه هایی باشیم که آموزش آواز برای بانوان و ترویج موسیقی را آن هم بصورت مختلط و از سنین کودکی جایگزین ترویج معارف اسلامی و انقلابی کرده اند.

در طول سال شاهد حضور خیل عظیم کودکان و زنان و مردان با گرایشات مختلف در هیئات مذهبی، مساجد و مراکز فرهنگی اسلامی هستیم ای کاش مسئولین فرهنگی تمرکز خود را برای تقویت این مراکز می گذاشتند.

امروز ما مردم سرزمین آفتاب، دغدغه محو شدن تدریجی آرمان ها و ارزش هایی را داریم که بواسطه فدا شدن هزاران انسان مومن بدست نسل حاضر رسیده است و لکن امروز با کج سلیقگی و تسامح عده ای مسئولِ بی خیال در حال از دست رفتن است.

آقایان مسئول؛ ما اعتقاد داریم که از دست رفتن ارزش‌های انسانی بزرگ‌ترین خطر برای انقلاب و اسلام است و در چنین فضای مسمومی هیچ رشد و تعالی وجود نخواهد داشت. بی تردید چنانچه مسئولان امر نسبت به این رویکرد غلط خود تغییر رویه ندهند با اقدام قاطعانه و انقلابی مردم شهید پرور این دیار روبرو خواهند شد.»

امیدواریم که این مسئله مسکوت گذاشته نشود و مسئولین امر پیگیری به جدی را در این خصوص داشته باشند و با متخلفین چه حقیقی و چه حقوقی برخورد شود.