باند سارقان منزل در استان مرکزی منهدم شد

سردار کیومرث عزیزی با اشاره به انهدام باند سارقان در استان مرکزی اظهار داشت:‌ در طی چند ماه گذشته با اعلام گزارشهای سرقت از تعدادی منزل در شهرستان "اراک"، تیمی ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان، مامور رسیدگی به این موضوع شدند.

وی افزود: در گام های نخست تحقیقات کارآگاهان دریافتند که سارقان برای گرفتار نشدن از شیوههای متعددی استفاده م کردند که سرانجام در فرایند تحقیقات فنی پلیس، سرنخهایی از این افراد بهدست آ‌مد.

عزیزی تصریح کرد: ابتدا یکی از افرادی که با اعضای این باند همکاری داشت در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد ولی در بازجوییهای کاراگاهان اذعان داشت که از سوی افرادی ناشناس اجیر شده و هیچ شناختی از اعضای اصلی این باند سرقت ندارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به چندین روز تحقیقات شبانه روز کارآگاهان پلیس در شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت، گفت: با به کارگیری تجهیزات نوین علمی و پیشرفته پلیس در مراحل رسیدگی به این پرونده، سرکرده این باند که سارقی سابقه دار بود، شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

وی افزود: در مراحل بازجویی‌ها، متهم دستگیر شده به 45 فقره سرقت منزل در شهرستان اراک با همدستی دو نفر دیگر از دوستانش اعتراف کرد که بلافاصله برنامهریزی لازم برای دستگیری دو همدست دیگر این فرد نیز آغاز شد و دو متهم دیگر در عملیاتهایی جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافتند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان اموالی شامل وسایل تزئینی طلا، وجوه نقد، کالاهای با ارزش قدیمی، گوشی تلفن همراه کشف و با هماهنگی مرجع قضائی به مالباختگان تحویل داده شد و متهمان، با تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به زندان معرفی شدند.