خواسته های سپرده گذاران موسسه پیک رحمت/بانک مرکزی انکار می کند

گروه اقتصادی- بیش از یک سال است که سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری پیک رحمت به دنبال بازپس گرفت پول خود هستند اما متاسفانه تاکنون نتوانسته اند به خواسته های خود برسند.

 

به گزارش افکارخبر، در 5 سال گذشته مردم ارومیه با هزاران امید و آروز اقدام به سرمایه گذاری در موسسه مالی و اعتباری کردند که در تبلیغات فراوان وعده اعطای وام با سود 4 درصد را داده بود و با درج عنوان «تحت نظارت بانک مرکزی» سبب جلب اطمینان عده زیادی شده بود.

 

موسسه پیک رحمت در سال های اخیر مشکلات فراوانی را برای هموطنانمان در استان آذربایجان غربی و به ویژه شهر ارومیه ایجاد کرده و مسوولان این موسسه فارغ از پرداخت هرگونه تسهیلات با وعده و وعیدهای مکرر سرمایه سپرده گذاران را نیز پس نمی دهند و فقط از آنها زمان خواسته و این عده را دعوت به صبر و شکیبایی می کنند.

این موسسه در سال ۱۳۹۰ با با تبلیغات فراوان شروع به کار کرد و هیچ کس فکر نمی کرد که روزی با چنین سرنوشتی مواجه شود.

پیک رحمت 1

سال گذشته شایعاتی درباه ناتوانی این موسسه در عمل به تعهداتش در ارومیه پیچید و هیچ مقام مسئولی نیز به تنویر افکار عمومی و روشن شدن موضوع  نپرداخت و با شدت گرفتن اعتراضات و تجمع های سپرده گذاران استانداری و فرماندای سعی کردند این ماجرا را حل و فصل کنند اما متاسفانه وعده های مسوولان موسسه برای پرداخت پول مدرم در چند وعده محقق نشد و سپرده گذاران همچنان بلاتکلیف مانده و نمی  دانند چه آینده ای در انتظارشان است.

امیر حسین ، ح یکی از سرمایه گذاران به افکارنیوز گفت: حدود 2 سال است بنده و عده زیادی از همشهریان ارومیه ای به دلیل وضعیت نامناسب موسسه مالی و اعتباری پیک رحمت سرمایه ناچیز خود را که برای گرفتن وام پس انداز کرده بودیم از دست داده ایم.

وی افزود: متاسفانه تاکنون مسوولان استانی و بانک مرکزی هیچ کاری برای سپرده گذاران انجام نداده اند و ما بلاتکلیف هستیم و واقعا نمی دانیم به پول خود می رسیم یا خیر؟

وی تاکید کرد: با وجودی که در تبلیغات این موسسه از نظارت بانک مرکزی بر آن یاد می شد اکنون بانک مرکزی منکر این مساله شده و سپرده گذاران را مقصر می داند .

وی ادامه داد: سرگردانی ما سپرده گذاران واقعا ناراحت کننده است در حالی که در خبرها از تعیین ردیف مالی 2 هزار میلیاردی برای موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج خبر می دهند تا ضرر مالباختگان جبران شود.

وی خاطر نشان کرد: چرا کسی به داد مالباختگان ارومیه نمی رسد ؟ آیا به دلیل اینکه مالباختگان موسسه ثامن الحجج دارای نفوذ هستند باید به حق خود برسد اما ما نه؟

 

علیرضا ، ف یکی دیگر از مالباختگان موسسه مالی و اعتباری پیک رحمت نیز گفت: چگونه بانک مرکزی به یک موسسه اجازه می دهد چند سال بدون مجوز فعالیت کند؟ واقعا هیچ نظارتی بر عملکرد موسسات مالی صورت نمی گیرد؟

وی افزود: اصلا درست نیست که برای باز پس گرفتن اصل پول خود به ما توهین شود در این میان نه مسوولان موسسه، نه بان مرکزی و نه مسوولان استان و ارومیه پاسخگو نیستند و نمی دانیم که رسیدگی به پرونده این موسسه غیر مجاز در چه مرحله ای قرار دارد.

وی بیان کرد: چگونه بانک مرکزی و مسوولان نتوانسته اند بر فعالیت یک موسسه مالی و اعتباری که مجوزش باطل شده نظارت کنند ؟ آیا مسوولان در استان نمی دانستند که روزانه تعداد زیادی از شهروندان برای سرمایه گذاری به این موسسه مراجعه می کنند؟ حدود اختیار بانک مرکزی و بازرسان آن کجاست؟

 

اعظم، ب یکی دیگر از مالباختگان موسسه مالی و اعتباری پیک رحمت گفت: در تبلیغات این موسسه بارها اعلام شد که تسهیلات با کارمزد 4 درصد و در برخی موارد نیز بدون کارمزد تسهیلات اعطا می شود .

وی افزود: عده بسیاری با هدف دریافت تسهیلات بدون کارمزد از موسسه پیک رحمت اقدام به سپرده‌گذاری کردند اما نه موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و نه توانسته اند اصل پول خود را از این موسسه پس بگیرند.

وی تصریح کرد: بنده مشکلات مالی فراوانی دارم و می خواستم با دریافت تسیهلات ارزان به وضعیت زندگی سر و سامانی دهم اما اکنون پس انداز ناچیزم نیز از دست رفته و تاکنون هیچ کسی هیچ کاری برای ما انجام نداده است.

وی بیان کرد: مسوولان باید پاسخ دهند که این موسسه غیر مجاز چگونه اجازه تبلیغات یافته است و چرا کسی نظارتی بر عملکرد آن نداشته است؟ اکنون چه کسی پاسخگوی مالباختگان است و تا کی باید در انتظار بوده و وعده های توخالی بشنویم.