امروز جهان بیش از همیشه به منش فاطمی نیاز دارد

حجت الاسلام سید حسین تقوی در مراسم میلاد حضرت فاطمه (س) که در مسجد النبی (ص) شهر قشم برگزار شد گفت : حضرت زهرا (س) اتصال دهنده مقام نبوت و امامت هستند و از ذریه ایشان یازده امام معصوم به دنیا آمد تا مکتب و نام پیامبر (ص) حفظ شود.

 

وی افزود : حضرت زهرا(س) در زمانی که زن شخصیت و جایگاه خود را از دست داده بود به دنیا آمد و آن حضرت با زندگی خود راه چگونه همسر بودن ، چگونه مادر بودن و چگونه دختر بودن را به زنان نشان داد.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان اینکه امروز جهان بیش از همیشه به منش فاطمی نیاز دارد ، تصریح کرد : فاطمی بودن یعنی اینکه اخلاق فاطمی داشته باشیم و اهل عبادت و انفاق باشیم و از ولایت تا پای جان دفاع نماییم.

 

وی دوری از تجملات و قناعت را از جمله ویژگی ها زندگی حضرت زهرا عنوان نمود و گفت : آنچه در زندگی آن حضرت مشهود است و زنان ما باید به آن تاسی کنند راضی بودن به حداقل های زندگی مادی است و اینکه نباید خارج از توان شوهر توقع مالی و مادی داشت.

 

حجت السلام سید حسین تقوی جایگاه حضرت فاطمه (س) را در بین اهل بیت (ع) جایگاهی ویژه و ممتاز دانست و افزود : همانگونه که ائمه هدی حجت خداوند بر مردم هستند حضرت زهرا(س) نیز حجت خدا بر ائمه است و می توان گفت جایگاه آن حضرت برای مردم قابل درک و شناخت نیست.

 

بر اساس این گزارش مراسمات جشن میلاد حضرت زهرا (س) در مساجد و حسینیه های شهر قشم و امام زاده سید مظفر (ع) به همت سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای مساجد و هیئت رزمندگان برگزار می شود.