11 هزار اصله "نهال یارانه دار" از منطقه آزاد قشم سر در آورد!

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در اقدامی غیر منتظره و غیر معقولانه با هدفی نامعین تعداد یازده هزار اصله نهال کشت بافت یارانه دار را به سازمان منطقه آزاد قشم هدیه داده است.

 

بر اساس این گزارش این اقدام رییس سازمان جهاد کشاورزی در حالی صورت گرفته است که در سال "اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل" کشاورزان و باغداران استان در مناطق محروم با خشکسالی های پی در پی و بی آبی و ضرر و زیان فراوان در بخش کشاورزی دست و پنجه نرم می کنند و نیاز مبرم به کمک دولت دارند اما ظاهرا هیچ نظارتی بر کار مسوولان جهاد کشاورزی استان نیست.

 

انتظار می رفت در این برهه حساس که کشاورزان و باغداران به شدت با کمبود منابع مالی مواجه هستند و جمعیت روستائیان نیز روز به روز در حال کاهش است سازمان جهاد کشاورزی یار و همراه کشاورزان باشد نه اینکه تیشه به ریشه آنان بزند و برای خوش آمد برخی آقایان سفارش شده از تهران ، منابع استان را به باد بدهند تا کشاورزان و باغداران استان همچنان چشم انتظار مساعدتهای پوشالی دولت باشند. 

 

حال این سوال پیش می آید که چرا این میزان نهال کشت بافت یارانه دار که قرار بوده به کشاورزان و باغداران استان اختصاص یابد، طی فرایندی عجیب در اختیار منطقه آزاد قشم قرار گرفته است؟!و طی این فرایند مبالغ حاصل از فروش نهالها به کجا رفته و نهالها به چه قیمتی به منطقه آزاد قشم واگذار شده است.

 

غم انگیز تر اینکه منطقه آزاد قشم نیز قرار است نهال های دریافتی را در فضای سبز شهری کشت کند که باید به مسئولان جهاد کشاورزی استان و منطقه آزاد قشم واقعا خسته نباشید گفت.

 

شایان ذکر است رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چندی پیش نیز قول اختصاص 30 هزار اصله نهال پرشین لایم لیموترش به باغداران استان داده بود که وعده اش هیچ گاه عملی نشد و این وعده ایشان نیز همچنان در حاله ای از ابهام قرار دارد.