قطع خطوط مخابرات در بشاگرد

 به نقل از بشاگرد نیوز ؛ حدود دو هفته است که دکل مخابراتی کیگی مردک در منطقه درابسر بخش گوهران بشاگرد با مشکل مواجه شده است و ارتباط تلفنی مردم این منطقه به طوری کلی قطع است وگزارشات مردمی حاکی از این است که آتش سوزی دلیل قطعی این ارتباط است.

 

در پی این مشکل شوراها و دهیایان نیز مکاتباتی برای حل این مشکل صورت گرفته است ولی متاسفانه تاکنون با گذشت دو هفته هنوز هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

 

مردم روستاهای منطقه درابسر دو هقته است که حتی برای انجام یک تماس کوتاه مجبور هستند به شهر گوهران سفر کنند که علاوه بر طولانی بودن مسیر، اکثر این مردم از داشتن وسیله نقلیه مناسب محروم هستند.

 

 

یوسف حسینی بخشدار گوهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بشاگرد نیوز گفت : قریب به دوهفته است تمام ارتباطات خطوط تلفن در منطقه درابسر بخش گوهران قطع است.

 

حسینی دلیل قطع بودن دو هفته ای خطوط تلفن را آتش سوزی یکی از دکل های مهم تلفن در این بخش عنوان کرد و افزود: با آتش سوزی کانکس مخصوص دکل مخابراتی تمام تجهیزات این دکل سوخته است.

 

 

وی در خصوص میزان خسارت وارد شده در اثر آتش سوزی اظهار کرد: هنوز گزارش کاملی از خسارت وارد شده از طریق مخابرات شهرستان اعلام نشده است اما احتمال میرود میزان خسارت بیش از 2 میلیارد ریال باشد.

 

 

بخشدار گوهران در همین خصوص گفت: متاسفانه در پی این آتش سوزی یک دستگاه فرستنده دیجیتال به ارزش یک میلیارد ریال نیز در آتش سوخته است.

 

 

یوسف حسینی با بیان این که قرار بوده فرستنده دیجیتال در آینده بسیار نزدیک راه اندازی شود گفت: با راه اندازی این فرستنده اکثر روستاهای بخش گوهران از امکانات شبکه های دیجیتالی سیما بهرمند می شدند و با هماهنگی که با ریش سفیدان و دهیاران انجام شده بود تمام مقدمات برای جمع آوری ماهواره ها آماده تدارک دیده شده بود که متاسفانه این آتش سوزی مانع این کار خیر نیز شد.

 

 

حسینی تصریح کرد: دکل کوه کیگی مردک که در حوالی روستای دستگرد ناگرد است یک دکل مادر می باشد که با قطع این دکل ارتباط دو دکل دیگر در روستاهای بشنو و بندبارک بخش گوهران به طور کلی قطع شده است و در حال حاضر 90 درصد از بخش گوهران فاقد ارتباط تلفنی می باشد و تنها دکل شهر گوهران فعال می باشد.

 

 

وی گفت: با توجه به قطع کردن به عمد فیبر نوری و دزدیدن کولر های این دکل طی ماه های گذشته، احتمال عمدی بودن این آتش سوزی دور از انتظار نیست و این موضوع از طریق دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی شهرستان در حال پیگیری است.

 

 

بخشدار گوهران افزود: انگیزه های این کار توسط افراد ناشناس بسیار بالا است چرا که قبلا نیز دو بار چنین اتفاقی برای این دکل افتاده است و اگر عمدی در کار باشد با همکاری ریش سفیدان روستاها و دستگاه های امنیتی، افراد خاطی شناسایی و دستگیر خواهند شد و به شدت با چنین افرادی برخورد می شود.

 

یوسف حسینی در خصوص راه اندازی مجدد این دکل گفت: با توجه به نیاز جلثقیل و سعب العبور بودن مسیر راه اندازی این دکل بسیار زمان بر است.

 

یزدانی فر رئیس مخابرات شهرستان بشاگرد نیز در این باره فقط آتش سوزی را دلیل قطعی این دکل عنوان کرد و به دیگر سوالات خبرنگار بشاگرد نیوز پاسخ نداد.

 

 

دیانت روابط عمومی مخابرات روابط عمومی شرکت مخابرات هرمزگان در این خصوص علت قطعی دکل مخابراتی کیگی مردک در منطقه درابسر بخش گوهران بشاگرد افزود:بنده تا امروز اطلاع نداشتیم که قریب به دوهفته است خطوط تلفنی این منطقه قطع است با تماس شما اطلاع پیدا کردیم.

 

وی بیان کرد: با تماسی که با رییس مخابرات آن شهرستان داشتیم علت این مشکل را آتش سوزی عنوان کردند و پیگیر خواهیم شد تا این مشکل سریعا برطرف شود.

 

گفتنی است که این دکل ارتباطی در ارتفاعات کوه کیگی مردک در حوالی روستای دستگرد ناگرد بخش گوهران بشاگرد واقع است.