8 درب بهشت در هرمزگان ساخته می شود

 علی عارف محمدی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار رفتارنیوز، با اشاره به ورود ۴ درب ساخته شده حرمین امامین عسکرین(علیه السلام)به استان هرمزگان گفت: ساخت درب های حرمین برای اولین بار در استان انجام می شود که مراسم ویژه ای روز چهارشنبه ۳۰ تیر ماه  همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار می شود.

 

وی افزود: درب ها  به کارگاه های مشخص شده در استان جهت معرق کاری، منبت کاری و طلا کاری انتقال داده می شود و مردک هرمزگان از روز یکشنبه سوم مرداد ماه  می توانند از روند اجرایی تکمیل، ساخت و تجهیز درب ها بازدید کنند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بندرعباس با اشاره به کارگاههای اجرای تکمیل این پروژه اظهار کرد: ۲ درب در بندعباس در کارگاه محله کوی ملت در مجموعه فرهنگی مذهبی مکتب الزهراء(سلام الله علیها)  و یکی از سالن های ناحیه مقاومت بسیج بندرعباس، یک درب در کارگاه جزیره کیش و یک درب در کارگاه بخش هشتبندی، به مدت ۶ ماه توسط هنرمندان استان اصفهان و قم مشغول به معرق کاری، منبت کاری و طلا کاری می شوند.

 

 عارف با بیان اینکه پروژه ساخت ها درب ها بنام مردم شهرستان بندرعباس می باشد، تصریح کرد: هزینه هر درب 500 میلیون تومان است که واحد خواهران ستاد عتبات عالیات هزینه یکی از درب ها را تامین می کند و  مردم نیز می توانند در حد توان در ساخت این درب ها مشارکت داشته و کمک نمایند، همچنین افرادی که تمایل دارند در زمینه های معرق کاری، منبت کاری و طلا کاری آموزش های لازم را ببینند می توانند به ستاد بازسازی مراجعه نمایند.

 

وی افزود: علاوه بر 4درب حرم امامین عسکرین، 4 درب نقره متعلق به حرم امامزاده سید محمد(ع) در سامرا، فرزند امام هادی(علیه السلام)، برادر بزرگوار امام حسن عسکری و  عموی امام زمان (عجل الله تعالی فرج الشریف) می باشند که 50 درصد از خادمین این امامزاده  اهل تسنن می باشند و در کنار خادمین اهل تشیع مشغول به  خدمت می باشند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بندرعباس خاطرنشان کرد: امید است که مردم شریف استان چه سنی، شیعه، ارمنی و مسیحی در ساخت درب های یاد شده حضور فعال داشته باشند به این دلیل که معصومین متعلق به همه ادیان الهی و مذاهب می باشند.