تحصیل 70 هزار نفر دانش آموز هرمزگانی در مدارس ناایمن

ماشاالله قاسمی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: حدود ۷۰هزار نفر از دانش آموزان استان در مدارس ناایمن تحصیل می‌کنند که تأمین اعتبار موردنیاز برای رفع مشکلات این مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

قاسمی اظهار کرد: در هرمزگان ۵۴هزار واحد مسکن مهر احداث‌شده که نیازمند یک هزار و ۸۰۰ کلاس درس بوده و از مجموع کلاس‌های موردنیاز، یک هزار و ۱۰۰ کلاس درس تنها نیاز شهر بندرعباس است.

وی با اشاره به نیاز سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی برای ایمن‌سازی مدارس ناایمن استان‌، خاطرنشان کرد: حدود ۷۰هزار نفر از دانش‌آموزان استان در مدارس ناایمن تحصیل می‌کنند که تأمین اعتبار موردنیاز برای رفع مشکلات این مدارس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مقام مسئول اذعان کرد: در سال‌های گذشته دو هزار و ۴۰۰ کلاس ناایمن در هرمزگان داشتیم که با حمایت‌ها و تلاش‌های انجام‌شده، امروز این تعداد به یک هزار و ۸۰۰ کلاس رسیده است.

وی ازجمله اقدامات در مورد مدارس تخریبی را هدایت منابع خیری ازجمله اعتبارات بنیاد برکت به سمت بازسازی این‌گونه مدارس عنوان کرد.

قاسمی بابیان اینکه خدا کند در سال تحصیلی جدید در هرمزگان زلزله نیاید، افزود: در دیدار با وزیر آموزش‌وپرورش گفتم که دانش‌آموزان هرمزگانی از داخل کلاس‌های تخریبی خود آسمان را سقف خود می‌بینند و خدا کند هیچ حادثه‌ای به‌ویژه زلزله‌ای در سال تحصیلی در هرمزگان رخ ندهد زیرا در صورت وقوع آن، با فاجعه بزرگی روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، شور و اشتیاق علم‌آموزی، هرساله بیش از ۳۲۰ هزار دانش‌آموز هرمزگانی را به مدارس می‌کشاند، کلاس‌هایی که به گفته مسئولان نوسازی یک‌سوم آن‌ها استاندارد ندارد و باید کاملاً تخریب و ساخته شود.