رهاسازی 36 میلیون قطعه لارو میگو در دریای خلیج فارس

 ناصر کرمی راد مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران در عملیات رهاسازی لارو میگو در تیاب شمالی شهرستان میناب در گفتگو با خبرنگار میناب جنوب،هدف از رهاسازی آبزیان در دریا را حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا عنوان کرد و گفت: تا پایان سال 350 میلیون قطعه انواع آبزیان در دریا رهاسازی می شود.

وی  پشتیبانی از جامعه صیادی کشور از دیگر اهداف بازسازی ذخایر آبزیان برشمرد و اظهار داشت: ماهیان خاویاری ، ماهیان استخوانی ، ماهی سفید ، کپور ماهی ، اردک ماهی ، ماهیان بومی و میگو از جمله آبزیانی است که تا کنون در دریای خزر و دریای خلیج فارس و دریای عمان رهاسازی شده است.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: هرمزگان رتبه نخست در بین استانهای جنوبی کشور از نظر رهاسازی لارو میگو را در کارنامه خود دارد و گفت : مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس در بندر کلاهی شهرستان میناب نخستین مرکز در جنوب کشور است که در زمینه تولید لارو میگو فعال است.

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان سازمان شیلات ایران گفت : امسال 36 میلیون قطعه لارو میگو در این مرکز تولید شد که در حال انتقال به دریا برای بازسازی ذخایر است.

کرمی راد افزود : لاروهای میگو پس از رسیدن به وزن سه تا چهارگرم از استخرها برداشت و در دریا رهاسازی می شوند.

به گفته کرمی فصل صید میگو در هرمزگان از اوایل مهر تا نیمه آبان آغاز می شود و صید غیرمجاز و خارج از فصل ذخایر میگوی هرمزگان را تهدید می کند.

هرمزگان با صید سالانه بیش از 200 هزار تن انواع آبزی رتبه نخست صید در کشور را دارد.