۸ کانتینر قاچاق کالا به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال در هرمزگان کشف شد

سردار عزیزالله ملکی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات خوب نیروی انتظامی در هفته گذشته اظهارداشت: نیروی انتظامی استان در هفته گذشته در عملیاتی اطلاعاتی انتظامی موفق به کشف و ضبط 8 کانتینر قاچاق کالا به ارزش 300 میلیارد ریال شده‌ است.

وی بیان‌داشت: متاسفانه از این رقم، 270 میلیارد ریال از طریق مبادی رسمی و با ارائه اسناد جعلی و اظهار خلاف واقع و  30 میلیارد ریال آن نیز از طریق مبادی غیررسمی به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان تصریح‌کرد: در محموله‌های کشف شده، داروهای قاچاق و دوربین مداربسته در قالب پتو و قطعات پلاستیکی وارد کشور شده است.

سردار ملکی با بیان اینکه در این عملیات، تعداد 15 نفر دستگیر و 8 خودرو توقیف شده است گفت: اغلب افراد دستگیرشده افراد عادی و یا قاچاقچی هستند که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

کشف بیش از 383 میلیارد تومان کالای قاچاق در هرمزگان/رشد 68 درصدی در 5 ماهه نخست سال

وی گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 383 میلیارد تومان کشفیات داشته ایم و در 5 ماهه نخست سال رشد 68 درصدی در این زمینه شاهد بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان ابرازداشت: یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی، برخورد جدی با قاچاق کالاست که تشدید اقدامات در این زمینه تا پایان سال جاری ادامه دارد و محیط را برای افرادی که به اقتصاد داخلی کشور ضربه می‌زنند ناامن می‌کنیم و افراد سودجو یقین بدانند که در این زمینه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

سردار ملکی اذعان‌داشت: مرجع قضایی نیز در زمینه برخورد با قاچاق کالا به طور جد با نیروی انتظامی همکاری داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با اشاره به تبعات مثبت کشف بزرگترین محموله کالای قاچاق در استان افزود: شنیده‌ها حاکی از آن است که گمرک ایران برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده اما هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است، ولی با توجه به همت موجود در این سازمان، در آینده‌ای نزدیک با نصب دستگاه‌های گاماری و ایکس‌ری شاهد بازدارندگی و نظارت کامل در زمینه کنترل واردات کالای قاچاق به کشور هستیم.

سردار ملکی با اشاره به روند رسیدگی به پرونده بزرگترین محموله قاچاق پس از انقلاب اسلامی اذعان‌داشت: اسناد 210  کانتینر کشف و ضبط شده از قبیل نوع جنس، تاریخ و ساعت ورود کانتینرها موجود بوده و درحال رسیدگی است و مرجع قضایی نیز به شدت درحال پیگیری این پرونده بوده و به زودی مردم طعم شیرین برخورد جدی با قاچاق کالا را می‌چشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه تجهیز گمرک به سامانه‌های کنترل هوشمند مانند ایکس‌ری و گاماری می‌تواند بر بازدارندگی واردات کالای قاچاق بیفزاید گفت: البته عوامل دیگری همانند سلامت افراد نیز می‌تواند در این خصوص تاثیرگذار باشد.

سردار ملکی ادامه داد: تشدید نظارت‌ها در هر سازمان می‌تواند در کنار بکارگیری تجهیزات مدرن به میزان اثرگذاری در سلامت واردات کالا به کشور کمک کند.

وی در پایان، پائین بودن هزینه جرائم کالای قاچاق را عاملی برای ورود و تکرار این معضل در کشور دانست و افزود: لازم است برای ایجاد بازدارندگی در این زمینه، هزینه جرائم کالای قاچاق افزایش یابد.