تیر برقی که جان جوانی را گرفت همچنان به حال خود رها شده است

بندر چارک در حوزه غرب استان هرمزگان، تیر برقی که قریب به دوماه پیش با افتادن بر روی جوان  مراغی، جان این  پسر 18 ساله که کارگر روزمزد شرکت پیمانکاری برق نیز بود را در این روستا گرفت به حال خود ایستاده رها شده است.

پس از بلند کردن این تیر بتنی سنگین به وسیله جرثقیل از روی جنازه جوان ناکام، حال این تیر همان‌گونه به صورت ایستاده رها شده است و تاکنون نیز نه آن را در جای خود محکم کرده‌اند و نه جابه‌جا و نه حتی بر روی زمین خوابانیده‌اند تا دوباره به کسی آسیب جانی و مالی نرساند.

قریب به چهل روز از در گذشت جوان مراغی می‌گذرد و نمی‌خواهیم به دنبال مقصر یا مقصران این حادثه ناخوشایند بگردیم و پیدا کردن مقصر با کارشناسان و قانون است و حال برای اهالی روستا جالب است که چرا با گذشت این زمان فکری اساسی برای انتقال این تیر برق که در مسیر عابرین و خودروها نیز می‌باشد نشده است.

آیا باید شاهد حوادث تلخ دیگری از افتادن تیر برقی که با دیوار گلی و سست باغ قدیمی کنار خود مهار شده باشیم، چرا باید مردم روستا  قربانی سهل‌انگاری شرکت‌ها و یا افرادی پس از این گونه حوادث دلخراش باشند پس نهادهای ناظر بر پیمانکاران در کجای این قضیه قرار دارند.

رها کردن این تیر برق با این حال و بدون محکم و مهار شدن یک‌روز هم خطرناک است چه برسد به گذشت بیش از 30 روز از این حادثه دلخراش که هر لحظه حتی با وزش یک باد شدید امکان افتادن این تیر مرگ نیز دور از باور نیست.

پس مسوولین دلسوز تا دیر نشده و خانواده‌ای دیگر از این بابت داغدار نشده فکری به حال این گونه تیرهای رها شده و حتی گاها چوبی و فرسوده نه تنها در این روستا بلکه در سایر نقاط استان هرمزگان بکنند تا شاهد این‌گونه حوادث دلخراش نباشیم.

عبدالله برزگر دهیار روستای مراغ بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه در گفت وگو با خبرنگار فارس با گلایه از به طول انجامیدن نصب این تیر برق‌ها اظهار داشت: شرکت برق متقبل شده که تعداد 30 تیر برق را که در محل خیابان به طول 3 کیلومتر قرار داشتند را جابجا کند که این کار را به پیمانکار خود واگذار نمودند حال با گذشت 4 ماه از آغاز به کار و جایگذاری تیر برق‌ها همراه با سیم کشی و نصب ترانس برق این کار به پایان نرسیده است.

وی با اشاره به حادثه پیش آمده برای جوان 18 ساله که بر اثر افتادن یکی از این تیر برق‌ها جان خود را از دست داد، افزود: پس از این حادثه پیگیری‌هایی انجام شد ولی اقدامی برای مهار یا برداشتن این تیر که منجر به مرگ جوان شد صورت نگرفته است و حال قرار بر این شده که دو روز دیگر یعنی 29 آبان ماه این تیر برق جابجا شود.

شایان ذکر است، مراغ روستای بزرگی است از توابع بخش شیبکوه و در 20 کیلومتری این بخش و 80 کیلومتری غرب شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان واقع  شده است.