بالگرد هشت نفره مسافربری تجاری رونمایی می شود

امیر سرتیپ عبدالکریم بنی طرفی که به منظور حضور در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی وهوانوردی به کیش سفرکرده است درگفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بالگرد هشت نفره مسافربری تجاری تا پایان امسال پس از رونمایی به تولید انبوه می رسد افزود: مرکز تست ارابه های فرود و آزمون موتورهای هواپیما نیر امسال راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: رویکرد مهم دولت یازدهم نیزمانند دولتهای گذشته درراستای اهداف نظام جمهوری اسلامی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای استفاده از توانمندی های داخلی ، رفع مشکلات و توسعه صنعت هوایی درحوزه های تجاری و نظامی است و تاکنون گامهای خوبی نیز در این راستا برداشته شده است.

بنی طرفی اظهار کرد: کاهش وابستگی به کشورهای دیگر و استفاده از ظرفیتهای متخصصان توانمند داخلی برای طراحی تجهیزات ونیازمندی های بالگرد، هواپیما، پهپاد و غیره موردتوجه خاص قرار دارد.

وی نقاط قوت هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در مقایسه با نمایشگاه مشابه قبل را افزایش تعداد شرکت کنندگان خارجی و حضور هواپیماهای سوخو 27 روسی در نمایش هوایی ذکر کرد.

مدیر عامل صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برگزاری نمایش هوایی مشترک ایران و روسیه نشانگر اتحاد استراتژیک و دیدگاه نزدیک مسئولان این دو کشور در سطح بین المللی و منطقه ای است.

بنی طرفی افزود : نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز با شرکت در این نمایش هوایی بخشی از توانمندی های خود را به نمایش گذاشته است .

سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح به عنوان یکی از سازمانهای زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینه تولید و تعمیرات اساسی انواع هواپیماهای نظامی و تجاری و تولید قطعات مربوط فعال است .

این سازمان دارای پنج زیر مجموعه شامل صنایع هواپیمایی ایران (صها)، شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران ( پنها)، شرکت صنایع هواپیما سازی ایران (هسا)، صنایع قدس و پژوهشکده سازمان صنایع هوایی است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و هوانوردی با شرکت بیش از یکصد شرکت داخلی و خارجی از 26 تا 29 آبان ماه در کیش دایر است.