بیمارستان‌های همدان تولیدکننده زباله عفونی نیستند

محمدرضا عبادیان صبح امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه محیط زیست برای دانشگاه علوم پزشکی بسیار مهم است، اظهار کرد: دستگاه اتوکلاو برای همه بیمارستان‌های استان خریداری و راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تولیدکننده زباله عفونی نیستند، بیان کرد: در بیمارستان‌ها زباله‌ای که عوامل بیماری‌زا داشته باشد، میکروب‌ها و ویروس‌هایش از بین می‌رود بنابراین این زباله مثل زباله عادی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خاطرنشان کرد: مدیریت بی‌خطرسازی زباله‌ها در بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه با مشارکت مردم و تشکل‌های مردم‌نهاد کارها بهتر پیش می‌رود، گفت: در خصوص حمل زباله از مطب‌ها و بی‌خطر شدن آن زباله‌ها، مدیریت پسماند چکار می‌کند و چه برنامه‎ای دارد!

عبادیان اضافه کرد: در ماده 7 قانون مدیریت پسماند آمده که مدیریت تمام پسماندها به جز پسماند ویژه و صنعتی بر عهده شهرداری است و زباله بیمارستانی نیز غیرعادی نیست.

وی با اشاره به اینکه در 16 بیمارستان دولتی و 6 بیمارستان غیردولتی زباله‌ها بی‌خطر می‌شوند، افزود: پسماند بیمارستان‌ها بر اساس آزمایش صورت گرفته از سوی محیط زیست عفونی نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه اصل تعرفه زباله‌های عفونی برای دانشگاه علوم پزشکی قابل پذیرش نیست، گفت: بیمارستان‌ها به وضعیت خدمات شهرداری اعتراض نکردند و تعرفه شهرداری برای حمل پسماند عفونی است اما زباله بیمارستان‌ها عفونی نیست.