286 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل همدان افزوده شد

نصرت ا... حیدری با اشاره به نوسازی 240 دستگاه ناوگان باری و46دستگاه انواع ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی و سواری کرایه در حمل ونقل عمومی افزود: افزایش بهره وری ,صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش خطرات جاده ای از مزایای نوسازی ناوگان است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین سیاست های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور اعطای تسهیلات و تشویق مالکین این نوع خودرو ها برای  نوسازی و ارائه خدمات بهینه به مسافران و صاحبان کالا است.

حیدری بیان کرد: ناوگان باری کشور از فرسودگی و میانگین عمر بالایی برخوردار است و با توجه به مسائل زیست محیطی و بالا بودن سوخت مصرفی این ناوگان، دولت برای اعطای تسهیلات و تعویض این ناوگان آمادگی دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه ها افزود: طرح اعطای تسهیلات کم بهره بانکی در سال های گذشته نیز با هدف  کاهش خطرات و  آسیب های جاده ای ناشی از فرسودگی ناوگان عمومی, اجرا شده است.

حیدری  با اشاره به اهمیت این موضوع گفت : میانگین عمر ناوگان باری و کامیون در استان همدان 23 سال است و برای کاهش این میانگین سنی باید راهکارهای اساسی اتخاذ شود.

وی افزود: متقاضیان ناوگان عمومی فرسوده برون شهری اعم از اتوبوس ,مینی بوس,سواری کرایه و کامیون با اسقاط و از رده خارج کردن ناوگان نسبت به  نوسازی و جایگزینی ناوگان اقدام نموده اند.

حیدری اظهار امیدواری کرد تا با از رده خارج کردن ناوگان فرسوده و تعویض خودروهای فرسوده در استان بتوان در راستای خدمات رسانی بیشتر گام برداشته  و همچنین از آلودگی هوا و مصرف بی رویه سوخت جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی مورد تاکید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل است و مصداق بارز آن در صنعت حمل و نقل کاهش شدت مصرف انرژی و  بهره‌وری بالا است.​