بازدید گردشگران از موزه‌های همدان 30 درصد افزایش یافت

به مناسبت روز موزه و میراث فرهنگی افزود: همدان استانی کهن با آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی زیبا و آب و هوای مطلوب، هر ساله پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

وی با اشاره به آمار بازدید گردشگران در نوروز امسال اعلام کرد: 35 هزار و 960 گردشگر داخلی و 291 گردشگر خارجی از موزه آرامگاه بوعلی سینا در تعطیلات نوروزی بازدید کرده اند.

مالمیر ادامه داد: همچنین 19 هزار گردشگر داخلی و 100 گردشگر خارجی نیز از موزه باستانی هگمتانه دیدن کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به آمار بازدید از سایر موزه های این اداره کل در نوروز نیز گفت: یک هزار و 411 نفر از موزه حمام قلعه، 400 نفر از موزه مشاغل گنبد علویان، یک هزار و 900 نفر از موزه تاریخ و فرهنگ ملایر، یک هزار و 310 نفر از موزه تاریخ و فرهنگ اسداباد و 2 هزار و 100 نفر از موزه تاریخ و فرهنگ تویسرکان بازدید کرده اند.

مالمیر اظهار کرد: در نهاوند نیز یک هزار و 840 نفر از موزه حمام حاج اقا تراب، 300 نفر از موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند و 600 نفر از موزه شهدای این شهرستان دیدن کرده اند.

وی اعلام کرد: در سال 94 نیز 820 هزار گردشگر داخلی و 8 هزار و 752 گردشگر خارجی از موزه ها و اماکن تاریخی استان همدان بازدید داشته اند.

مالمیر با اشاره به برنامه های روز موزه و هفته میراث فرهنگی نیز بیان کرد: برگزاری نمایشگاه آثار نقش‌مایه های سفال عصر بوعلی و مشاغل فراموش شده در آرامگاه بوعلی، نمایشگاه عدلیه درگذرزمان در عمارت باغ نظری و نمایشگاه دستاوردهای میراث فرهنگی در سایت هگمتانه از 29 اردیبهشت تا 4 خرداد از مهمترین برنامه های این هفته به شمار می رود.

وی اعلام کرد: همچنین امروز 29 اردیبهشت بازدید از همه موزه های استان رایگان است.