قول های ورزشگاهی، عادت این روزهای رئیس جمهور

با آغاز سال جدید و در حالی که حدود سه سال از آغاز فعالیت دولت مدبران می گذرد در بیشتر مناطق کشور و حوزه های گوناگون اجتماعی؛ سیاسی؛مذهبی؛ فرهنگی؛ورزشی و... وعده های داده شده است که همچنان در حد همان صحبت های دورن ورزشگاهی و دیدارهای مردمی رئیس جمهور محترم باقی مانده است.

اما در این گزارش قصد داریم تا مصوبات هیئت محترم دولت در سفر به پایتخت تاریخ و تمدن ایران در حوزه ورزش را مورد بررسی قراردهیم.

استان همدان یکی از استراتژیک ترین نقاط کشور از منظرهای گوناگون به ویژه حوزه اقتصادی می باشد چرا که علاوه بر اینکه این استان در مسیر اصلی جاده ابریشم قراردارد شاه راه اصلی غرب کشور نیز به حساب می آید.

باوجود استعددهای بالای جوانان در این استان و همان طور که از شواهد مشخص است، همدان در حوزه ورزش نه تنها در سطح ملی بلکه در سطوح بین المللی نیز ورزشکارانی دارد که افتخارات بزرگی همچون کسب جایگاه های نخست المپیکی را به خود اختصاص می دهند.

از این در سفر هیئت محترم دولت و با تلاش خوب مسئولان استان، مصوبات زیادی برای همدان به تصویب رسید، که چند موضوع از این مصوبات به حوزه ورزش و جوانان اختصاص پیدا کرد.

به منظور پیگیری و میزان پیشرفت این مصوبات با یکی از مسئولین ورزشی استان به گفتگو نشستیم که با در خواست وی از ذکر نام و مسئولیت ایشان معذوریم.

این مقام مسئول اظهارداشت: یکی از مصوباتی که در جلسه هیئت محترم دولت تدبیر به تصویب رسید ساخت استخر چند منظوره شنا برای علاقه مندان اسدآبادی بود که اعتبار خوبی برای ساخت آن به اختصاص یافت.

وی گفت: بودجه ای معادل یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای ساخت این استخر تصویب شد که متاسفانه حتی یک سوم این مبلغ نیز به حساب استان واریز نگردید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تنها دویست و پنجاه میلیون تومان از این مبلغ به حساب اداره کل ورزش و جوانان واریز گردیده است، تصریح کرد: با گذشت حدود یک سال از پایان سفر رئیس جمهور و هیات همراه به استان این پروژه ورزشی تنها 57 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است که این نوع پیشرفت برای ساخت پروژه ای این چنینی اصلا قابل قبول نیست.

وی افزود: تنها سوله و کاسه استخر آن هم به صورت نیم کاره ساخته شده است که با توجه به نکات مهندسی در ساخت پروژه های ورزشی به ویژه استخر شنا اقدامات عمرانی اصلی باقی مانده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به دیگر مصوبه هیئات دولت، گفت: ساخت استادیوم پنج هزار نفری ملایر نیز دیگر موضوعی بود که برای پیشرفت ورزش استان به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه سه میلیارد و پانصد میلیون تومان پروژه برای ساخت این مجموعه اختصاص یافته بود، عنوان کرد: تنها مبلغ هفت صد و پنجاه میلیون تومان پول به حساب اداره ورزش جهت ساخت این پروژه واریز گردیده است.

این مقام مسئول گفت: پروژه مذکور تنها 47 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است که ادامه ساخت آن با توجه به عدم تخصیص اعتبار در حاله ای از ابهام باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از موضوعی سخن به میان آورد که باعث تعجب می شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سه مصوبه سه استانی دیگر جزو مصوباتی بود که متاسفانه بعد از اتمام سفر هیئت دولت لغو شدند .

وی سه پروژه سالن ورزشی سیمین بهار، استخر مریانج و استخر مجموعه ورزشی بانوان تویسرکان را به عنوان سه موضوعی مطرح کرد که متاسفانه بعد از سفر هیئت دولت لغو گردید.

سوالی که در این جا ذهن را به خود مشغول کرده و باعث تعجب می شود، این است که چرا باید برخی تبعیض ها باعث گردد تا مسئولین استانی سه پروژه مهم ورزشی که قطعا می توانست باعث پیشرفت استان گردد را لغو و از اجرای آن سر بازبزنند؟

حال که دولت مردان اعتدال در بیشتر سخنرانی های خود دولت قبل را به جهت انجام نشدن پروژه ها مورد حمله قرار می دهند، چه پاسخی برای تکمیل نشدن پروژه های عمرانی خود و حتی لغو آن ها دارند؟

متسفانه همان طور که در ابتدا نیز به آن اشاره گردید برخی از سخنان تنها در حد همان دیدار های ورزشگاهی باقی می ماند و مسئولین استانی بعد از اتمام سفر رئیس دولت یا پروژه ها را به کندی انجام می دهند و یا آنها را به طور کامل لغو می کنند.

سوالی که جناب آقای استاندار باید پاسخ گوی آن باشند و به این مطالبه مردمی که قطعا به حق نیز هست، پاسخ قانع کننده ای ارائه نمایند.

باید به صراحت بیان کرد که در دولت تدبیر و امید ورزش همدان نه تنها پیشرفت نکرد، بلکه درجاهم نزد و روند نزولی به خود گرفت و تیم های ورزشی استان یکی پس از دیگری از دور خارج شده و به تاریخ پیوستند.

سقوط تیم پاس همدان که متاسفانه آبروی ورزشی همدان را به شدت به خطر انداخت موضوعی بود که حتی در صورت صعود این تیم در سال های آتی به لیگ برتر و حتی قهرمانی در جام باشگاه های جهان از ذهن ورزش دوستان پاک نخواهد شد.

این روزها خواسته مردم و ورزشکاران از مسئولین به ویژه مسئولین ورزشی این است که حمایت به منظور فتح پله های بین المللی پیش کش؛ حداقل ساخت پروژه های ورزشی را لغو نکنید.