مهار آتش‌سوزی در مراتع چند روستای نهاوند

علی دهپهلوان در گفت‌وگو با پایگاه خبری گرو، گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر آتش‌سوزی گسترده در مراتع روستای کمالوند از بخش خزل نهاوند فوراً نیروهای منابع طبیعی در محل موردنظر حاضر شدند و اقدام به خاموش کردن حریق کردند.

وی اظهار کرد: حضور نیروی‌های ستاد بحران و مدیریت این نیروها با حضور به‌موقع حمیدوند فرماندار نهاوند و جهانیان بخشدار بخش خزل باعث شد تا مردم با همکاری و هماهنگی از سرایت حریق به زمین‌های کشاورزی جلوگیری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند افزود: این آتش‌سوزی که در مراتع محدوده روستای کمالوند شروع‌شده بود و به سمت روستاهای عباس‌آباد و شیراوند در حال گسترش بود با تلاش تیم مدیرت بحران و کمک بسیار خوب مردم محلی بعد از گذشت چند ساعت در حدود نیمه‌های شب مهار شد.

وی بیان داشت: نگهبانان جنگل و مرتع با حضور به‌موقع در محل به کمک مردم شتافتند و از آتش گرفتن دسترنج یک‌ساله کشاورزان جلوگیری کردند.

دهپهلوان گفت: هنوز برآورد دقیق از خسارت انجام‌نشده است ولی به نظر می‌رسد چیزی در حدود 4 هکتار از مراتع در این آتش‌سوزی از بین رفته است.

فرهاد جهانیان بخشدار بخش خزل نهاوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با همکاری نیروهای ستاد بحران و حضور به‌موقع مردم و با توجه به وقوع باد شدید در منطقه، از آسیب رسیدن به مزارع مردم در روستاهای کمالوند و عباس‌آباد جلوگیری شد.

وی بیان داشت: به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه تا جایی که امکان داشت خودرو آتش‌نشانی نیز به محل حادثه نزدیک شد ولی عملاً به دلیل فاصله زیاد قدرت مانور بیشتری نداشت.

بخشدار بخش خزل نهاوند اظهار کرد: مردم این چند روستا با تراکتورهای خود نسبت به خاموش کردن و ایجاد مانع در مسیر حریق کار بسیار بزرگی کردند.

جهانیان گفت: حضور آقای حمیدوند فرماندار نهاوند به همراه نگهبانان مراتع طبیعی و رئیس اداره منابع طبیعی در کنترل این حادثه بسیار مهم و اثرگذار بود که در همین‌جا از همه قدردانی می‌کنم.

وی افزود: در روزهای آینده به‌منظور جلوگیری از این‌چنین حوادثی جلساتی نیز با حضور دهیاران و معتمدین محلی برگزار می‌کنیم تا با توجه به فصل برداشت محصول این کشاورزان عزیز را نسبت به عدم ایجاد حریق در بعد از برداشت محصول توجیه کنیم.