اقتصادمقاومتی راهگشای مشکلات اقتصادی کشور

در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، واژه جدید «اقتصاد مقاومتی» توسط مقام معظم رهبری به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور وضعیت اقتصادی کشورمان این واژه مورد بحث قرار گرفته شده است.

میلاد قهاوندی از اهالی قهاوند به فعالیت در عرصه اقتصادی مشغول است و اکنون کار خود را در دامداری کوچک خانگی  ادامه می دهد و برای دونفر از اعضای خانواده اش اشتغال زایی کرده است.

وی گفت:فعالیت خود را در عرصه اقتصاد مقاومتی با ایجاد یک دامداری در فضای کوچک و با 50 راس شروع کردم که توانستیم با دریافت 30 میلیون تومان وام اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی قهاوند ضمن افزایش تعداد دام‌ها و شیر تولیدی به ادامه فعالیت خود در این رشته شغلی امیدوارتر شوم.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در حال حاضر توانستم با سعی و تلاش تعداد گوسفند ها را به180 عدد افزایش دهم. با فروش شیر آن می‌توانم امورات روزمره خود و خانواده را سپری کنم و از این بابت از خداوند منان سپاس گذارم.

وی درآمد خود از این واحد را ماهیانه بیش از یک میلیون تومان عنوان کرد و ضمن گلایه از برخی کم‌کاری‌ها در حوزه حمایت از دامداری‌ها و گاوداری‌ها گفت: در حال حاضر دامداران با مشکل کاهش قیمت و عدم خرید تضمینی شیر مواجه هستند که این امر نگرانی‌هایی را برای تمامی دامداران ایجاد نموده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان برای پرورش دام گفت: موقعیت جغرافیایی و آب وهوای شهرستان قهاوند برای پرورش این نوع دام مناسب است و ظرفیتهای فراوانی درشهرستان جهت اشاعه و گسترش آن وجود دارد.

این فعال اقتصاد مقاومتی کمبود علوفه یارانه ای و نبود سالن های دامداری و بازاریابی نامناسب را از مهمترین مشکلات شغل خود عنوان کرد.

وی اذعان کرد: ازمسئولین انتظار داریم که تسهیلات قرض الحسنه، بازاریابی مناسب، خدمات دامپزشکی، خدمات بیمه ای، تهیه علوفه دام یارانه ای را جهت پرورش بیشتر این نژاد دامی درمنطقه در اختیار دامداران قرار دهند.