وزیر دفاع، سخنران ویژه آیین بزرگداشت روز تویسرکان

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با بیان اینکه شهرستان تویسرکان آن طور که باید برای مردم سراسر کشور شناسانده نشده است، گفت: تعیین روزی تنها برای تویسرکان در راستای ارائه و شناساندن توانمندی ها و ظرفیت های تاریخی، فرهنگی این شهرستان از اولویت های مسئولان است.

وی با اشاره به روز پنجم مرداد ماه؛ سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد، اظهار کرد: 38 شهید تویسرکانی تنها در عملیات مرصاد افتخاری برای مردم شهید پرور شهرستان است، چرا که گردان قاسم ابن الحسن(ع) تویسرکان جز اولین گردان هایی بود که در منطقه عملیاتی حاضر شد و آن همه جانفشانی ها را برای جلوگیری از پیشرفت منافقین کوردل انجام دادند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: همزمان تشییع و تدفین شهدای بزرگوار مرصاد تویسرکان، آن هم در یک روز، یکی از زمینه های اصلی و عوامل تأثیرگذار برای تعیین روز پنجم مرداد ماه به عنوان روز تویسرکان بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایثارگری ها و رشادت های شهدا و رزمندگان تویسرکانی در عملیات مرصاد، روز پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور است و با توجه به اینکه پیشینه برگزاری نماز جمعه در شهرستان دارالمؤمنین تویسرکان به بیش از 150 سال پیش می رسد، از این رو یکی دیگر از دلایلی که سبب شد، این روز به عنوان روز تویسرکان شناخته شود، همین مناسبت است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه گفت: روز تویسرکان فرصت مناسبی برای دعوت از مسئولان برای حضور در تویسرکان و بیان نقاط توانمندی ها و مشکلات آن است، تا با پیگیری مسئولان نقاط قوت و ظرفیت های تویسرکان تقویت و راهکارهایی برای حل مشکلات ارائه شود.

مفتح با بیان اینکه سال گذشته همایش بزرگ روز تویسرکان با حضور، فتاح رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، از حضور سردار دهقان، وزیر دفاع به عنوان سخنران ویژه مراسم پاسداشت تویسرکان در روز پنجم مرداد ماه سال جاری خبر داد.

وی تصریح کرد: حضور وزیر دفاع در تویسرکان در راستای تسریع در سرمایه گذاری سازمان اتکا در تویسرکان برای پیشرفت آن اثربخش است.