افت قابل توجه سطح آب در 13 دشت همدان

مهندس مرتضی عزالدین، مدیر عامل آب منطقه ای این استان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبر آنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: سالانه دو هزار و 200 میلیون متر مکعب برداشت آب از سفره های زیرزمینی داریم که در حال حاضر با کسری 250 میلیون مترمکعبی مخازن آب روبرو هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون با مسدود کردن 284حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان به میزان 20 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

مهندس عزالدین افزود: بیشترین تعداد چاه پر شده مربوط به شهرستانهای بهار، کبودرآهنگ و رزن می باشد.

 

وی یادآور شد: تعداد چاه های مسدود شده در شهرستان کبودرآهنگ 82 ، رزن 57 ، همدان 38 ، بهار 32 ، تویسرکان 24 ، اسدآباد 23 ، ملایر 16 ، فامنین 10 و نهاوند 2 حلقه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در ادامه تصریح کرد: عمق انسداد 284 حلقه چاه مسدود شده برابر با یازده هزارو 740 متر است که این روند رو به افزایش است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با اعلام اینکه احکام برای مسدود کردن چاه های غیر مجاز با همکاری دستگاه ها اجرا شد، تاکید کرد: 1645 حلقه چاه غیر مجاز از ابتدای سال 93 مسدود شد که همدان از این لحاظ اولین استان کشور است با وجود اینکه تعداد چاه های همدان نیز از دیگر استانها بیشتر بوده است.

وی در پایان این گفتگو تعداد کنتورهای هوشمند نصب شده در چاه ها را 2887 دستگاه اعلام کرد و گفت: روند نصب کنتورهای هوشمند با سرعت در حال اجراست.