کیفیت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در همدان افزایش یابد

مهرداد نادری‌فر ظهر امروز در ستاد هماهنگی اربعین حسینی در همدان با اشاره به ضرورت پذیرایی از زائران حسینی در این ایام اظهار داشت: ایستگاه‌های صلواتی توسط ستاد مردمی در مکان‌های مشخص شده، دایر می‌شود.

وی افزود: به جای افزایش ایستگاه‌های صلواتی به منظور پذیرایی از زائران کربلا به دنبال افزایش کیفی خدمات ارائه شده هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: براساس تقسیم‌بندی وزارت کشور زائران حسینی استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قم، قزوین، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان و همدان از مرز مهران خارج می‌شوند.

وی گفت: همچنین زائران استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد، سمنان، چهارمحال بختیاری، اصفهان و خوزستان از مرز چزابه خارج می‌شوند.

نادری‌فر تصریح کرد: زائران دیگر استان‌ها از مرز شلمچه و سوما خارج می‌شوند و در این راستا بسیاری از زائران حسینی از محورهای مواصلاتی استان همدان عبور می‌کنند.

وی با اشاره به خروج 70 درصد از زائران اربعین حسینی سال گذشته از مرز مهران عنوان کرد: در ایام اربعین حسینی اسال 11 استان کشور باری پوشش خدمات‌دهی به زائران در کربلای معلی مستقر می‌شوند که سهم استان همدان 20 هزار نفر است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اظهار داشت: هیچ‌گونه خدمات‌دهی در مرز مهران برای ستاد اربعین حسینی استان همدان تعریف نشده است و باید پارکینگ مجهز برای استقرار خودروهای زائران استان در نظر گرفته شود.

وی گفت: جلسات ستاد هماهنگی زائران اربعین حسینی(ع) در سطح استان همدان به صورت مدوم در حال تشکیل است و تدابیر لازم برای پذیرش و پذیرایی از زائران کربلا که از محورهای استان همدان عبور می‌کنند، اتخاذ شده است.

نادری‌فر افزود: ستاد هماهنگی زائرین اربعین حسینی همدان برای ارائه خدمات به زائران به مرز مهران و عراق نیروهای مورد نیاز را اعزام می‌کند.