هر شبانه روز ۵۵ ازدواج و ۱۰ طلاق در استان همدان ثبت می‌شود

محمود علیپور ظهر امروز در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان همدان با اشاره به وضعیت ثبت وقایع حیاتی در نیمه نخست امسال اظهار داشت: در این مدت 10 هزار و 671 نوزاد در استان همدان متولد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان نرخ ولادت 3.5 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه به ازای هر 105 پسر 100 دختر در استان همدان متولد شده است افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده 65 درصد در مناطق شهری و 35 درصد در مناطق روستایی بوده است.

مدیرکل ثبت ‌احوال استان همدان با اشاره به اینکه هر شبانه روز 95 نوزاد در استان همدان متولد شده است بیان کرد: نام "امیرعلی" با 435 مورد و "فاطمه" با 646 مورد بیشتری فراوانی را در بین نام‌های انتخابی برای نوزادان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه 31 درصد ولادت‌های ثبت شده مروب طبه مادران گروه سنی 25 تا 29 سال بوده است گفت: همدان بالاترین نرخ ولادت و فامنین کمترین نرخ را در نیمه نخست امسال داشته است.

علیپور با اشاره به افزایش 2.8 درصدی ثبت وقایع فوتی در استان همدان عنوان کرد: 5 هزار و 228 مورد واقعه فوت در استان ثبت شده که عمده‌ترین دلیل مرگ این افراد بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

وی با اشاره به اینکه به ازای 100 زن، 133 مرد فوت شدند تصریح کرد: نرخ فوت در استان همدان به نسبت متوسط کشوری 8 درصد بیشتر است.

مدیرکل ثبت ‌احوال استان همدان با اشاره به وضعیت ثبت ازدواج و طلاق اظهار داشت: امسال 10 هزار و 250 واقعه ازدواج در استان ثبت شده است که نسبت به نیمه نخست سال گذشته 2.3 درصد ثبت ازدواج افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین امسال یک هزار و 961 واقعه طلاق در استان ثبت شده است که نسبت به نیمه نخست سال گذشته 1.8 درصد ثبت طلاق افزایش داشته است.

علیپور با اشاره به اینکه به ازای هر 5 ازدواج، یک طلاق در استان همدان ثبت می‌شود بیان کرد: امسال به صورت میانگین در هر شبانه روز 55 ازدواج و 10 طلاق در استان همدان ثبت شده است.